Detik waktu terus berjalan Berhias gelap dan terang Suka dan duka Tangis dan tawa Tergores bagai lukisan...Seribu mimpi berjuta sepi Hadir bagai teman sejati Di antara lelahnya jiwa Dalam resah dan air mata Ku persembahkan kepadaMu Yang terindah dalam hidupku...Meski ku rapuh dalam langkah Kadang tak setia kepadaMu Namun cinta dalam jiwa Hanyalah padaMu...Maafkanlah bila hati Tak sempurna mencintaiMu Dalam dada ku harap hanya Dirimu yang bertakhta...Detik waktu terus berlalu Semua berakhir padaMu...♥

My FRIENDS

Friday, September 30, 2011

PEKARA YANG SY TAK BUAT SEBELUM TIDO


Yeoboseyo...annyeong haseyo..Selamat malam sume..Dah malam pulak dah..kejap jew siang pastu malam..Malam masa untuk Tidoooooooo...pekara yang agak menarik dalam kehidupan yang mencabar neh..Sy memang suka tido..tiap2 hari Sy tido....hek....;d..Cerita pasal tido kan..ada di antara kita..yang mengikut peraturan2 tido yang betul...;d.....Tapi sy tak..main belasah jew...rasa nantok terus bummmmmmmmmmmmm...
Sy tak penah ada baju tido...Sy pakai jew apa yang ada...dan Sy jarang pun gosok gg sebelum tido..apa tah lagi nak cuci kaki..memang tak ada nyer... buang masa jew kan hik...;d
....Sy tido kat mana saja yang sempat...kat meje PC..kat depan tv..dan yang kerap sekali tido depan laptop ar...Tido depan laptop mesti.kowg pun mcm tu kan...Kira nyer Sy memang tak ada peraturan lew masa nak tido..walaupun Sy perempuan..Sy memang tak suka..pakai krim2 waktu tido..rasa rimas..biar jew kulit muka tak pakai apa2..sedap sikit tido kan..;d...Bila mata mengantuk..Sy baca2 apa yang patot...[selalu tak sempat baca]..terus lew terlelap..Sy tido pun tak guna alarm..memekak jew pepagi...Kakak Sy yang akan kejut kan Sy waktu pagi....;d...
SEDIKIT CETE PASAL TIDO:
Tido tu memang perlu dan salah satu nyer...untuk menajamkan pemikiran seseowg..
Tanpa tido...daya ingatan kita sangat lemah...munkin susah untuk kita mengingati sesuatu...dan cara tido pun..mesti lah kena betul kan...tido mengikut keselesaan...meniarap..melantang..kuak kupu2..apa pun boleh janji selesa..Bila tido dalam keadaan selesa..baru lew proses ingatan kat pala otak tu berjalan dengan lancar..Jadi kita tak mudah lupa...terutama yang study lagi kan..Banyak pekara yang perlu di ingat..mcm sy dulu baca buku punya lah lama..sampai ke pagi..tido lambat..tido 2 jam jew..pastu bangun..bila bangun..susah betul nak pikir apa yang di baca tadi.....Memang dia owg dah kaji..untuk menajam kan memori ingatan...tido tu..sangat perlu..kalau tak..susah untuk kita mengingatkan sesuatu dalam jangka masa panjang..;p
Oleh itu...JOM..kita tido....hik...nunite...;d..[awal giler nak tido ni baru kul 8.45..hek]..





32 comments:

CikHoneyBee said...

awl nye nk tido? cikhoneybee pun sme tabiat tido. main bumm jew. hehe.. nyte nyte darl.. sweet drimz ok...

budakijaupendek said...

awalnya tidur. hehe
gudnite!

KaK LimAh Si SupiR said...

tido dahhhhh? nyte assalamualaikum :)

ade2mama said...

gosok la gigi sblm tdo..nty tikus gigit gigi tu eheheh

~Nana 귀여운~ said...

sama kita tapi kita gosok gg sebelom tido..uhuk3..... :P

khairul akmal bin azman said...

ish2..lazy gak my friend ni..

ieyza afieyna said...

haha.. macam tu pun bole ke ?
huhu.. ieyza kdg2 je lupa nak basuh kaki.. takut mimpi hekhek

syahirooAhmad said...

kita sama!! hahah.. teringin gak nak beli pyjamas tapi mcam leceh je nak tukar2.. balik lepak terus bUmmmm bak kata cik RA

p!q4h b@guss said...

saya suka tido.. hehe

LiLy @ MumMyQiStInA said...

Dah tidoka ni..
GudNite.. ^_^

yusuflaili said...

Salam;
aku time tengahari mesti mata aku ngantuk nak tidur dan satu lagi asal perut kenyang mesti menguap habis.

Rabiatul Adawiyah Abd Rahim said...

Jgn lpe baca doa sebelum tdo.

*Thanks for the link! :)

Fara E's said...

haha , nytez !

shalina said...

kuak kupu2 , hahaha :D

dhiera said...

saya selalu pukul 10 lbh dah gantuk~

Hanie_Dew said...

aku suka tido. sebab aku sellu berangan nak jadi sleeping beauty.

adan said...

tido awal.. bangun awal gak..

Lea Isnawi said...

tido merata2?
bahaya neh

ekabukanmakcikkau. said...

aku pon takde kejadah semua tu baju tidur blah blah cuci kaki takde woihh. haha

Saiazuan said...

tdo pn leh jadi entry ek?hehe menarik

Iwanski said...

malam... menanti siang... siang menanti malam...

Faaein Talip Roy said...

sy nak tido... tap skang waktu asar.. org tua2 slalu pesan jangan tido waktu2 cam ni.. nanti leh jadi gila.. -__-

Sarah Mohd Saleh said...

tdo jgn xtdoooo.tdo sgt mbhgiakn

fadh leyanie said...

whoa..awal benar tdo..krooohh..kroohh:P

nurZAKIA said...

tido itu penting!! :)

Jue said...

Kita bole kwn sbb aku suka tido hahaha kat mn2 pun bole hahaha
Tp aku slalu cuci kaki ngan brus gg b4 tido, dah tbesa hihi

anamizu said...

bab tak gosok gg tu x bleh blah :P
gosok gg better..hehe






luv,
cik ana.

SweetLikeWhat said...

bila berubah tempat susah sangat nak tido..huhu

aimie amalina said...

tido kene cukup!
weee
suke tido jugak =]

M Fizan said...

perkara yang saya tak buat adalah tak SMS si jantung hati..faham tak? huhu

Yati said...

Kak Yati kalau tak cukup tidor, esoknya jadi kurang tenaga. Memang penting tidor cukup. :)

Mya said...

eh awalnya tidur? tp tidur mg penting utk kesihatan dan kecantikan juge =)

Copyright 2011/2012.All Right Reserved By Run Away