Detik waktu terus berjalan Berhias gelap dan terang Suka dan duka Tangis dan tawa Tergores bagai lukisan...Seribu mimpi berjuta sepi Hadir bagai teman sejati Di antara lelahnya jiwa Dalam resah dan air mata Ku persembahkan kepadaMu Yang terindah dalam hidupku...Meski ku rapuh dalam langkah Kadang tak setia kepadaMu Namun cinta dalam jiwa Hanyalah padaMu...Maafkanlah bila hati Tak sempurna mencintaiMu Dalam dada ku harap hanya Dirimu yang bertakhta...Detik waktu terus berlalu Semua berakhir padaMu...♥

My FRIENDS

Sunday, October 2, 2011

SEBENAR NYER..APA YANG KITA NAK

Kekadang selalu berfikir..apa seseorang tu nak..dari seseorang yang bergelar "TEMAN HIDUP"...Setiap owg mesti nak "TEMAN HIDUP" yang terbaik untuk diaowg..Ada yang nak kekasih yang cantik/hansem..baik..sopan..tapi bila dah dapat macam tu tetap tak puas hati dan cari yang lain bodo betul...dan yang heran nyer penganti baru tu tak sehebat mana pun...tak sentanding dengan teman hidup yang lama yang lebih bagus dari segi paras rupa atau pun perangai...Myb ni diaowg ni jenis yang suka bertukar-tukar "TEMAN HIDUP"..atau pun memang dah tak ada jodoh...Sy paling tak suka dangan ucapan "dah tak ada jodoh nak wat mcm mana"..
kalau betul2 tak ada jodoh takpa..tapi..kekadang ada yang ambik kesempatan.."dah tak ada jodoh nak wat mcm mana"..sebagai alasan untuk kepentingan diri sendiri..Sekarang sama ada lelaki atau perempuan sama jew..Masing2 buat perangai cipan tak menghargai apa yang ada..dah dapat yang elok2 buat apa nak cari penganti lagi...memang lah perangai galok gatai..Kalau masa bercinta buat perangai macam tu takpa lagi lah..Tapi takut buat perangai macam tu bila dah kahwin..memang merana lah..apatah lagi bila dah ada anak..lingkup rumah tangga..
Perangai macam ni myb sebab owg jenis macam ni cepat jemu..dan nak yang baru..dia tak kira lah..walaupun yang baru tak cukup bagus dari yang lama janji dia dapat tukar..dan yang buat bengang juga..bila ada penganti baru..mula lah memburukkan yang lama..alasan supaya owg tak salahkan dia..
Dan apa yang harus di ingat..buat sesuatu ingatlah kesan jangga masa yang panjang..walaupun akal owg macam ni selalu nyer pendek..Bila yang dapat yang dah sesuai jagalah dengan baik..peluang munkin hanya sekali jew..jangan lak nanti menyesal tak sudah.....;p

54 comments:

SweetLikeWhat said...

selalunya manusia ni bila dah kehilangan baru nak hargai..haih...

Lea Isnawi said...

"dah tak ada jodoh nak wat mcm mana"

tak suka dgr ayat ni jugak
jangan lah terlampau bergantung pd takdir
selagi kita mampu usaha
usaha la kan

shalina said...

betul ! :D
setuju . heeeee

emy|farid said...

mcm perli norman ngan memey je. kesian kat abby kan

emy|farid said...

mcm perli norman ngan memey je. kesian kat abby kan

wida said...

like..hehe

schaze zainn said...

adat manusia, bile belum dapat susah payah nak impresskan org, bile dah dapat buat ta nampak.adeh

- zuriey - said...

touching baca entry ni..sob2

Faaein Talip Roy said...

betul kan.. kenapalah ada yang tak menghargai hubungan tu.. kadang2 tengok sesetengah orang ni. cam selambe je tukar2 pasangan.. huu... mohonlah dijauhkan..

nurZAKIA said...

betul tu..stuju..!! mase time bcinte berjanji sehidup semati la bagai..bile dah kahwin hampeh! mintak jauh..

p!q4h b@guss said...

betol tu.. kdg2 pasangan tu sikit punya elok dh.. pun ditinggalkan jugak dgn alasan takdak jodoh..ish3

p!q4h b@guss said...

betol tu.. kdg2 pasangan tu sikit punya elok dh.. pun ditinggalkan jugak dgn alasan takdak jodoh..ish3

asfira aminuddin said...

i pun tak suka laki or pompuan yg tak setia. if dah syg, baik buruk mmg kena terima kan.

amri lawak kelakar said...

setuju dgn awk..xsuka jugak dgn ayat ni-."dah tak ada jodoh nak wat mcm mana".

budakijaupendek said...

setuju dgn ayat dh ada penganti jgn burukkan yang lama.
benda lepas simpan elok-elok je jadikan kenangan (:

Iwanski said...

sifat manusia...

NOOR FATIN said...

saya paling tak suka ayat, awak terlalu baik untuk saya. kita xdapat bersama. hampehh cakap je la dah xnak kat kita. kawan saya penah kena. kesian :(

Sarah Mohd Saleh said...

yea betul! selagi die ade,selagi itu ktuh kte hrgaiii die. ;))

Nurul Mazni said...

yunkkkk.. lagu kat blog best.. nak tajuk lagu :)

sori komen tak der kaitan dengan entry.. hehe

aimie amalina said...

betol2!
x suke jugak
frasa tu hanya layak utk benar2 sebuah hubungan yg tidak ada jodohnya...

M Fizan said...

kesimpulannya, hargailah apa yang kita ada..
sebab tak hargai lar jadi macam nie....

M Fizan said...

kesimpulannya, hargailah apa yang kita ada..
sebab tak hargai lar jadi macam nie....

M Fizan said...

kesimpulannya, hargailah apa yang kita ada..
sebab tak hargai lar jadi macam nie....

sahromnasrudin said...

semuanya perlu usaha..

jika sudah habis usaha, maknanya itulah yang terbaik Allah kurniakan utk kita

farmys said...

hargailah apa yang ada disekeliling kita..

KaK LimAh Si SupiR said...

=_=

dhiera said...

sepatutnya bila dah mula bersedia dengan komitmen, baru lah berfikir untuk bercinta. kalau tak, buang abes duit je~

LiLy @ MumMyQiStInA said...

kekdng manusia ni...jika dh kehilangan baru nk menghargai..
Hargailah pasangan kita seadanye.. ^_^

miszatie said...

touching nyee..atie stuju dgn u syg..:)

khairul akmal bin azman said...

nak hidup bahagia didunia n akhirat.hehe

Yati said...

Jangan tanya apa yang kita nak dari pasangan kita. Tapi apa yang kita boleh bagi. The rest akan datang dengan sendiri, Insya-Allah. :)

MamaEma said...

lumrah manusia

Mya said...

kena tau hargai kan =)

MaMa AiNi said...

memang susah utk bertemu teman hidup yg betul2 setia !!..kerana hati manusia cepat sgt berubah & dan org2 skrg tak pandai menghargai !!

~Nana 귀여운~ said...

kehidupan manusia..bila dah ada yang baru, yang lame ditinggalkan....

KhaiRin said...

org mcm ni jenis = pentingkan diri.da terkena nnt br nk terngadah

KhaiRin said...

org mcm ni jenis = pentingkan diri.da terkena nnt br nk terngadah

narumi sakura said...

tu la skrng ni ramai jugak yng mngamalkn konsep kawin cerai ,dorng banyak duit sngt kot nk byr hntran ngn mas kahwin pstu xda hasil bhnti tngh jaln..

bg Naru pasngan yng betul2 baik ialah pasngan yang bolh buat kite berubah mnjadi lebh baik dan buknnya suka2 tukar macam baju..

~izan~ said...

manusia tak pernah puas dgn apa yang ada... mesti nak lagi dan lagi smpai yg terbaik dpn mata pun tak nampak...

cik sakura said...

hmm..apa2 pun jaga hati dan diri sendiri dulu kan..supaya tak sakit sangat..

wahida said...

mintak dijauhkan lelaki mcm ni...

syahirooAhmad said...

yeahh. kene kikis perasaan cepat jemu tu.. kalau tak.. mmg tak kan jumpa la teman hidup anda ituu

ekabukanmakcikkau. said...

takde jodoh nak buat camne . padahal dia dah seronok seluk sana sini erghhhhh

Fara E's said...

kene blajar menghargai (:

Saiazuan said...

hmm i need someone yg memahami.. ;)

sUe UnniE;) said...

hentah. ikut suke hati dia jew nak hamek buang owg kan..? eh..nak sekeh nie..

hekhek~~

fadh leyanie said...

mintak di jauhkan apa yang tak baik..

teha said...

give n take laa.. baru adil.. hehe

mamaNoriz said...

allah beri kite pilihan supaya kita leh buat perbandingan dan hargai apa yg ada sakang..

baru tak semestinya lebih baik kan...

Terbang Bersamaku said...

erm..memang tak sesuailah org yg suka pasang2 spare part nie sampai dua tiga org..sepatutnya setia pd yg satu jer, kalau dah tak suka break off jer..tak sakit hati dan tak bagi harapan palsu kat pasanagn dia..

MIMIE AIZA said...

lelaki dan perempuan semua cepat jemu kan

khairul akmal bin azman said...

nak masuk syurga la..
dan berbuat baik kpd semua org la..

Jue said...

urm betul gak
kekadanag dah xde jodoh nak wat camne kan wuwuwu

ctk said...

itu lah, dorg xpikir jangka masa panjg and thu membuat keputusan ikot hawa nafsu ..huhuhu

Copyright 2011/2012.All Right Reserved By Run Away