Detik waktu terus berjalan Berhias gelap dan terang Suka dan duka Tangis dan tawa Tergores bagai lukisan...Seribu mimpi berjuta sepi Hadir bagai teman sejati Di antara lelahnya jiwa Dalam resah dan air mata Ku persembahkan kepadaMu Yang terindah dalam hidupku...Meski ku rapuh dalam langkah Kadang tak setia kepadaMu Namun cinta dalam jiwa Hanyalah padaMu...Maafkanlah bila hati Tak sempurna mencintaiMu Dalam dada ku harap hanya Dirimu yang bertakhta...Detik waktu terus berlalu Semua berakhir padaMu...♥

My FRIENDS

Wednesday, October 5, 2011

"MAK TAK PERNAH AMBIK AIR SEMBAHYANG PUN"

Selamat malam...waa..dah 3 hari tak on9..ni sume pasal sakit perut lah ni..tesilap mum..kakak dengan anak buah pun sama...ni pasal mum kerang air asam lew neh...Sakit perut memulas giler siap muntah2 lagi...Rasa nyer dah phobia nak mum kerang..;p..Nak di jadi kan cete..Sy pergi klinik...ramai juga owg..kat klinik tu..dalam ramai2 tu bila tunggu bermacam ragam lew...Sy tengok jew..dah tak mod nak cakap..Di hadapan Sy..ada 2owg..perempuan..myb..adik beradik kot...dalam sekolah menegah lagi rasa nyer...
diaowg duk gurau2..dan seowg dari nyer tampar seowg lagi..dan seowg lagi tu kata.."woi jangan pengang akula..batai air sembahyang tau"..lepas tu..tiba2 jew seowg budak2 lelaki yang kat tepi Sy..dengan mak dia..terus kata......
BUDAK LELAKI: pempuan sama pompuan mana batal..
PEREMPUAN1: la..ye ke adik..pandai nyer..dia..darjah berapa neh..
BUDAK LELAKI: darjah 1..
PEREMPUAN2: kalau adik ambik air sembahyang bersentuh dengah ayah batal tak..
BUDAK LELAKI: lelaki dengan lelaki mana batal kakak...
PEREMPUAN2: kalau dengan kakak batal tak...
BUDAK LELAKI: mesti lah batal..;d
PEREMPUAN2:kalau dengan Mak batal tak..
BUDAK LELAKI: em..tak tahu lah...Mak tak penah sembahyang pun...mesti mak tak ambik air sembahyang kan.. jadi mesti tak batal../////
Hek..hek..tengok..budak tu dah kantoi kan mak dia sendiri..Mulut bebudak ni memang bahaya betul..apatah lagi bebudak yang pandai bercakap..Sy tengok mak dia berubah air muka..tak tahu lah..marah ke malu...;p

36 comments:

ekabukanmakcikkau. said...

hahhahaa gitu je kena ngan anak sendiri hahhaa

abghani said...

aduhai anak ku....

fatiniathirah said...

haha,, lwak la ! XD

MaMa AiNi said...

run away..kata mak mama kanak2 tak pandai menipu...betul tu..tapi kan kesian mak dia yg terkantoi..hu2x..

Kancil 8349 said...

budak tahu cakap tapi ndak fikir kesan dan akibatnya

Nurul Mazni said...

terus kene sebijik.. moga lepas tu berubah lah..

~Nana 귀여운~ said...

malu kottt denga cite budak pempaun tuh..huhu

budakijaupendek said...

ni kes anak memalukan mak ni.
hehe
em tp betul juga.
mak jd model kpd anaknya.

whitecappuccino said...

termalunya mak!

~izan~ said...

kanak2 tak pandai menipu huhu...sbb tu kena jaga apa yg kita buat dan cakap depan mereka.mereka ni hati terang..

farmys said...

budak-budak biasa cakap jujur..

terkena lak batang idung mak dia..

- zuriey - said...

budak2 memang tak pandai menipu..hope mak dia sedar..hehe

Sarah Mohd Saleh said...

kanak2 xreti menipuuu

FarhanahAdzlan said...

budak2 memang xkan menipu..
moga2 mak die sedar dan sedar akan perintah Allah=)

M Fizan said...

budak memang jujur.. harap dapat anak petah.. tapi bahaya kalau buat salah.. hehe

wida said...

aduh..kesiannya..
skrg dah sihat belum

SweetLikeWhat said...

makaihhh..mesti lepas tuh mak dorang pun terus insaf.. :)

aimie amalina said...

hohohoohho
sungguh jujur adik itu!

nurZAKIA said...

budak kecik pun tau kan..budak kecik memang jujur. diorang xpernah tipu

yusuflaili said...

Salam;
banyak org percaya kata2 budak seusia tu tak pandai berbohong semuanya benar..tapi kenapa mahkamah tak terima bebudak sebagai saksi dimahkamah sedangkan keterangan mereka benar belaka...

Faaein Talip Roy said...

mesti dekat umah.. budak kecik tu kena piat telinga dengan emak dia.. huhuhu..

p!q4h b@guss said...

haaaa sbb tu mak pak kena tnjukkan cntoh yg baik kan..haha

Fitri Senin said...

ibu tu kenala amik pengajaran atas kata2 anak tu td kan

Yati said...

Takut kang budak tu bila balik rumah, kena dengan mak dia. Tapi pandai budak tu, tau batal air sembahyang ke tak. :)

shalina said...

errrrrkkkkk . huhuhuhu
malunyaaaaaaa :(

hanabunga said...

hahahaha kantoilah mak dia.hehe

Fara E's said...

maluuuuuu

LiLy @ MumMyQiStInA said...

budak2 mmg sgt jujur..x pandai menipu..sian mak dia..dh kantoi dh..

asfira aminuddin said...

hahahaha. kantoi gitu je kan babe! lawak lahh. best cerita ni. :)

Mya said...

macam2 ragam. heeeee

dhiera said...

budak2 memang nak pandai menipu~ kan dah terkantoi~

mamaNoriz said...

uiskhhhh,

buat malu jek...

mmg kami ibu bapa kena tnjuk contoh yg baik pd anak..

khairul akmal bin azman said...

faktor didikan dri parent amat penting
lagi2
dunia
skunk serba up to date

narumi sakura said...

pergh sumpah segan gile!!

Sarah Mohd Saleh said...

sile lahh jgn pcye kte2 lelaki...aummm

Ezad Skytech said...

budak2 kecik tak reti bohong kan..heee~

Copyright 2011/2012.All Right Reserved By Run Away