Detik waktu terus berjalan Berhias gelap dan terang Suka dan duka Tangis dan tawa Tergores bagai lukisan...Seribu mimpi berjuta sepi Hadir bagai teman sejati Di antara lelahnya jiwa Dalam resah dan air mata Ku persembahkan kepadaMu Yang terindah dalam hidupku...Meski ku rapuh dalam langkah Kadang tak setia kepadaMu Namun cinta dalam jiwa Hanyalah padaMu...Maafkanlah bila hati Tak sempurna mencintaiMu Dalam dada ku harap hanya Dirimu yang bertakhta...Detik waktu terus berlalu Semua berakhir padaMu...♥

My FRIENDS

Tuesday, January 24, 2012

MENIPU BERSEBAB


Hi...met malam..malam2 di kampung ni memang best lah...syahdu jew...sambil dgr2 lagu...;d...OK..Yana nak tanya salah keseseowg tu menipu walaupun bersebab..ada yang siap main sumpah..lagi..dengan alasan kalau sumpah pun takpa..kita tipu "bersebab"..munkin di antara sebab nyer...
Nak selamat kan diri..nak jaga hati owg..untuk menyelamatkan diri dari sesuatu sitausi..atau pun menipu untuk kepentingan diri sendiri...mcm menipu utk tunjuk bagus atau pun memang dia suka menipu...;p...
.Kowg rasa Lelaki dan perempuan sapa yang banyak menipu..jawapan nyer...laki dan perempuan sama jew..lelaki pun ada yang menipu dan perempuan pun ada yang menipu...termasuk lah yana...ada kala nyer terpaksa menipu untuk sesuatu sebab..Tapi bila kita menipu sesowg dan owg tu dpt tahu..memang masaalah lah..sebab tu bila nak tipu  yana akan pasti kan...benda yang yana tipu tu boleh lepas atau tak..(tp ada lew 2..3..kali terkantoi...;p)..dan pekara yg paling besar yana menipu menyebab kan yana putus dgn BF yana...memang yana menipu tu utk sesuatu kebaikan..tapi munkin bila owg dapat tahu yang kita tipu..walaupun utk kebaikan..tetap owg tu akan marah dan akan bengang dgn kita...myb dia owg rasa diri dah diperbodohkan..
Dan dalam tahun lepas..yana ditipu oleh seowg kawan yang terlalu baik dgn yana...yana dah maafkan dia...tapi..dalam hati ni mcm dah tak nak berkawan dgn dia...sebab teringat apa yang ditipu..
So kowg penah menipu??..atau memaafkan seseowg yang menipu kowg..walaupun utk kebaikan??..

13 comments:

ieyza afieyna said...

xsuka bila ditipu.. xsuka menipu.. dan tak suka si penipu..huhu

emy|farid said...

pernah menipu.... tak suka ditipuuu. what u give, u get back kan? maafkan je

KaK LimAh Si SupiR said...

kaklimah xsuke kalo org menipu kaklimah kalo kaklimah tersgt jujur

tp kalo utk kebaikan, blh dipertimbangkan :P

dhiera said...

saya paling benci ditipu~

kamu kena tag ye! http://dhieranottie.blogspot.com/2012/01/keranamu-alan.html

Zakia said...

saya pun tak suke ditipu..tp kalau saya menipu pun sebab nak elakkan perkara jadi makin buruk..

Edy Fee said...

kne tipu mmg sakit ...mmg susah nak caye lg

yad'z said...

berbalik pada niat kita menipu.. jika menipu itu mendatangkan kebaikan bagi mengelakkan berlakunya kemudaratan pada seseorang individu itu, mungkin dibolehkan. wallahualam.. seeloknya dirujuk pada yang tahu.. =)

acheeqa farhana said...

dlm isu tipu mnipu ni, lelaki ppuan sme je..:)

mama aini said...

ehem..skrg ni org sanggup melakukan apa sahaja bila menipu !!..mama pun tak suka bila ditipu..hu2x..

Aishah Jahirah said...

kalau boleh seelok2nya elak daripada menipu....tpksa menipu ati xtenang.

Pokok Manggis Depan Rumah said...

saya pernah dengar ustz ngajar..
bila kita ckp menipu
malaikat rahmat yg ada dekat kita akan lari jauh pd kita..
sbb percakapan kita yg tipu tu akan hasilkan bau yg sangat busuk. kita manusia aje yang tak bau..
so Moral dia,Jangan MENIPU
Pokok Manggis Depan Rumah

Stylista.Collection said...

Hye jom follow blog ni tq.
http://stylistacollection.blogspot.com

ctk said...

ct menipu demi kebahagiaan seseorang...huhu

Copyright 2011/2012.All Right Reserved By Run Away