Detik waktu terus berjalan Berhias gelap dan terang Suka dan duka Tangis dan tawa Tergores bagai lukisan...Seribu mimpi berjuta sepi Hadir bagai teman sejati Di antara lelahnya jiwa Dalam resah dan air mata Ku persembahkan kepadaMu Yang terindah dalam hidupku...Meski ku rapuh dalam langkah Kadang tak setia kepadaMu Namun cinta dalam jiwa Hanyalah padaMu...Maafkanlah bila hati Tak sempurna mencintaiMu Dalam dada ku harap hanya Dirimu yang bertakhta...Detik waktu terus berlalu Semua berakhir padaMu...♥

My FRIENDS

Thursday, August 18, 2011

BILA NAK KAHWIN..MAK SY SELALU KATA..

Semalam ada call mak Sy sat..
SY:Mak taun depan cheq nak kawin lah..
MAK:Nak kawin dgn sapa..Dia keje apa..Adik beradik ramai dak..sume dah lepas belum..mak pak dia keje apa..
Dia keje swasta ke kerajaan..dia dah ada umah sendiri ka..
SY:emmmm.....
MAK:Cari lah yg tak ada tanggungjawap yg banyak..jangan anak sulung yg ada adik ramai2..tangungjawap dia besar nanti..Jangan cari owg jauh..susah nak pi mai..pi mai nanti..nak balik raya pun susah..Cari lah owg yg ada hak sikit..(harta)..nanti tua2 anak cucu tak susah..Rupa kalau tak elok sikit takpa..

SY:Ish mak ni..
*******************
Itu lah mak sy bila setiap kali sy kata nak kahwin..dia ingat anak dia ni apa agak nya..kah...Terpaksa idup sowg2 pai tua lah lagu neh..Ingat senang nak cari yg Sume mcm mak nak tu..hoh...


35 comments:

ieda said...

insyaallah kalau dah ada jodoh akan dpt yg berkenan dan sempurna di hati .. aminnn akak doakan :)

Run Away said...

thanks...k"ieda..hik...sukeeeeeeeee...jew neh...;d

mamaNoriz said...

hehehe,

sekali bukak mulut, berdas-das yg mak bagi kan...ekeke

mmg kebanyakan mak mmg cam tu lah...

ayat mak tu sebijik cam mak akak dulu gak...

byk2 doa ye dear..

salam kenal ;)

Run Away said...

thanks k'noris...hik....;d

wida said...

kawen jgn x kawen..hehe

-Sharleenz- said...

oh sejebik cam mak akak dulu... camtu lah jugak gamaknye... alah ada jodoh tak kemana cuma doa dpt jodoh yg solat tak tinggal.. insya allah berkat dunia akhirat...

ps; salam kenal... ;-)

Run Away said...

kah wida.....;p

Run Away said...

k'leen byk ibu nak kan yg terbaik kan...;d

NM02 said...

hallluuu!!!

jejak sini terus polo

suker tak?

maceh sudi polo kite..

nnt senang2 singgah lagi ye

selamat berkenalan

^_^

Run Away said...

salam kenal...nm02...;d

☆*♥L@dy @yU♥*☆ said...

selalu gitew la bila soal jawab ngan mak soal nk kawen ni...biler ai kawen somi yg anak sulung ok jer ngeee

☆*♥L@dy @yU♥*☆ said...

dah type pepjng error plak....adeh...
pendekan jer la
salam kenal dari bumi sakura dear :))

Run Away said...

thanks sakura..hikhik...

syrupmasin said...

ade jodoh ta ke mane :D

Run Away said...

syrup...sy shukew ayat tu..;d

H.J said...

suh mak la yang carikan..hak3

Run Away said...

koh...HJ...wekkk...;p

cik aisha said...

mak kita biasa la...dia nak yang terbaek utk ank dia.tu kalau bawak calon jmpa mak mau dia investigate cam polis kot...hihi

Run Away said...

kahkah...calon takot tu..aisha...;d

~izan~ said...

salam singgah sini plak..

kata2 ibu tu doa...takpe2,smpai masa ada la tu nanti..

yusuf Laili said...

Salam;
kawin jangan tak kawin..!!

Run Away said...

ye...izan...thanks ya...;d

Run Away said...

hahahahah....yusuf...;p

KAIEZU said...

Wow...
Xterkata oleh kata2..
Hehe.
InsyaALLAH kyana. Bila dah sampai jodoh..
Kat mana2 pun boleh jadi.. =)

kapten kakak said...

sadis ! nseb mak aku tak gitu XD

Run Away said...

caz pai tak terkata eh...tu lew kuat mum kueh bawang gat...;p

Run Away said...

kah...kakak...-5-

hira said...

ahaha :D biasa la tu. yang penting, banyakkan berdoa supaya kita ditemukan jodoh yang terbaik untuk kita :)

ABU said...

nape tanya swasta ke krajaan hahaha
tp betul jugak yg mak awak cakap tu :D

Reez Zack said...

tak dapek la nak cari org kulit gelap ni...negro kesukaan yana :P

KAIEZU said...

Huh kyana.. Jgn kutuk kueh kegemaran caz :P

Run Away said...

bukan kutuk...nasihat jew pun...wekk...;p

KAIEZU said...

Wekkkk /;PPPPPPPPPPP

Run Away said...

;p

CHeRMiN_DHeaRTy said...

aduh yana ,,, sabar je la ... kang ada gak tu yg menepati citarasa emak ... sabar ye yunk .. d0a byk2x ... :P :P

Copyright 2011/2012.All Right Reserved By Run Away