Detik waktu terus berjalan Berhias gelap dan terang Suka dan duka Tangis dan tawa Tergores bagai lukisan...Seribu mimpi berjuta sepi Hadir bagai teman sejati Di antara lelahnya jiwa Dalam resah dan air mata Ku persembahkan kepadaMu Yang terindah dalam hidupku...Meski ku rapuh dalam langkah Kadang tak setia kepadaMu Namun cinta dalam jiwa Hanyalah padaMu...Maafkanlah bila hati Tak sempurna mencintaiMu Dalam dada ku harap hanya Dirimu yang bertakhta...Detik waktu terus berlalu Semua berakhir padaMu...♥

My FRIENDS

Monday, August 22, 2011

TERIMA SAJA APA YG DI TAKDIRKAN

Sering kita mendengar seseorang mengatakan bahwa ini sudah takdirku, mungkin sudah takdir..Apa itu takdir??..suka..sedeh..kaya..miskin..sakit..jodoh..sume tu di kaitkan dgn takdir..Takdir seumpama sebuah jalan yg lurus..sehingga sampai kepenghujung nya..Takdir adalah ketentuan yg di tetapkan..atau pun takdir ciptaan kita sendiri..
Kekadang pelik juga..apa saja yg berlaku selalu salah kan takdir..dan ada yg sentiasa menyerah pada takdir semata-mata..awat nya tak g terjun lombong..kalau takdir tak mati..tak mati gak kan...bila suruh mcm tu tau pula takut...;d
..Seungguhnya Sy rasa bahwa terkadang kita terlalu terburu-buru mengatakan bahwa apa yang terjadi pada diri kita itu takdir. Secara peribadi tidak tahu sebanyak mana dan selama mana.Sy harus mengatakan itu adalah takdir. Takdir itu adalah rahasia Allah..dan kita wajib menerimanya..Pekara yg berlaku pada Sy hari ni..munkin juga takdir..huhu..
Mcm kat tempat keje sy ni..last keje hari khamis..ni kene keje lagi hari jumaat..tah lew..takdir ke apa neh...waaaaaaa...dah nak balik kampung ni..hari sabtu...hari jumaat nak g shoping...apa satu pun tak meli lagi ni...huhu..kejam betul lah..Kalau betul2 ni takdir...tepaksa terima...kalau takdir yg sengaja di ciptakan oleh bos..memang ar...Benggang!!!!!!..
Walaupun tgh bengang tetap Sy terpikir nak mum nasi lemak sambal sotong/ayam berbuka nanti..dgn air cincau..ingat bengang2 mcm ni tak ada selera..kah....;p





24 comments:

Nur Salsabilla said...

hehe. Betul tu. Pecaya pada qada & qadar Allah ! Tapi kita boleh berusaha kan?

Selamat berbuka. keke

Anisa Hang Tuah said...

sedapnye nasi lemak...

Run Away♥ said...

ye...nur...usaha tu perlu...;d.../..anisa meh share dgn sy...;d

Lea IsNaw! said...

ala kesiannya balik umah lambat
saba taw taw :)

ateynateyn said...

betoiii

yusuf Laili said...

Salam;
macam tulah kerja mkm gaji..takdir aku teruk..tiap2 hariraya gerenti bertugas dihariraya..OPs sikap/bantu.

Run Away♥ said...

ye...lea..ngah sabo neh..huhuhu../ate...-5-../a'yusuf..lagi sedey raya pun bertugaskan..

Ninie said...

Betul2...takdir Allah. Suka tgk n baca blog nih...girlish! I like! Follow me too at http://thebeautyofsplendid.blogspot.com/ Salam Ramadhan...

syrupmasin said...

takdir oh takdir :)

Run Away♥ said...

thanks...ninie.../syrup...;p

Solihahazahar said...

nice entri :D

wahida said...

hai dear...lama menghilang...ko gi mana?

rindu sama kamoooo...

syasya said...

hahaha kadang2 marah tu buat kite lapa...

cik sakura said...

nice one..

Reez Zack said...

bengang je takpe... jgn smpai jadi bengonng dah le yana =P

fadh leyanie said...

insyaallah sempat punya shopping :P

Run Away♥ said...

@..thanks...solihah...;d
@..k'ida...yana ada hal sikit...;d
@..ye...tul tu sha...;d
@..thanks sakura...;d
@..tak nak lew bengong reez..kah..
@..harap2 nyer...fadh...;d

H.J said...

usaha first

Run Away♥ said...

yap hJ.....;d

☆*♥L@dy @yU♥*☆ said...

takdir semua org dah tertulis since dah lahir but usahalah selagi hidup

MamaEma said...

sempat shopping lagi tu kalau utk diri sendiri

NM02 said...

itu namanya qada dan qadar

Run Away♥ said...

tul tu..NM...;d

Run Away♥ said...

ye...emma..hik...;d..thanks..ayu...;d

Copyright 2011/2012.All Right Reserved By Run Away