Detik waktu terus berjalan Berhias gelap dan terang Suka dan duka Tangis dan tawa Tergores bagai lukisan...Seribu mimpi berjuta sepi Hadir bagai teman sejati Di antara lelahnya jiwa Dalam resah dan air mata Ku persembahkan kepadaMu Yang terindah dalam hidupku...Meski ku rapuh dalam langkah Kadang tak setia kepadaMu Namun cinta dalam jiwa Hanyalah padaMu...Maafkanlah bila hati Tak sempurna mencintaiMu Dalam dada ku harap hanya Dirimu yang bertakhta...Detik waktu terus berlalu Semua berakhir padaMu...♥

My FRIENDS

Thursday, September 15, 2011

KAHWIN SEMBUNYI DGN SUAMI OWG

"Oh mama, saya mahu kawin...
kawin dgn siapa? dgn siapa saja..."...lalalalalalalala.....
Selamat pagi!!..gedix lah sangat nak kahwin kan..Tapi memang siyes ar..kalau tgk owg lain kahwin..mesti rasa nak kahwin gak...Sy ni boleh di ketogory kan owg yg dah 'wajib tayang kahwin' tau...apa yg bengang nyer Sy nak kahwin dengan sapa..hekhek....;d...Tapi sy ni kan...dalam hidup sy..tak ada istilah..jadi isteri no2..walau pun takdir...sy akan berusaha tolak jauh2..Dan jadi isteri no2 neh..Kekadang nyer bukan takdir..tapi hanya takdir ciptaan kita sendiri..

*Kehadiran lelaki yang dah berkahwin dalam hidup kita..memang kita nampak..lelaki tu mcm bahagia dengan kita..dan banyak janji2 manis nya utk kita...Tapi pecayalah..kekadang tu ayat dia nak pancing kita jew..dan lelaki mcm ni memang susah nak memberi komitmen bila kita jadi isteri no2 nyer nanti..apatah lagi kalau kahwin tanpa pengetahuan isteri pertama..Dan lelaki mcm ni sangat lah tak jujur...dengan kita..konon2 nyer...dia lelaki melayu terakhir yang jujur...blahhhh...lah kan...dengan isteri pertama dia pun tak jujur dengan berkahwin lain..dan...alasan yg dia akan bagi..sebab tak bg tau isteri pertama..kerana tak nak luka kan hati isteri pertama..sedang kan..disaat dia bersama perempuan lain...saat tu lah dia dah meluka kan hati isteri pertama dia..
*Ingat jadi isteri no2 senang kew..apatah lagi kalau berkawin secara senyap2..last2 kita yg makan hati..owg lain bila kahwin..boleh jew..jalan2 dengan suami..kenal kan suami kat..saudara dan kawan2..Tapi kita..sume yg nak di laku kan sembunyi2..sebenar nyer perkahwinan mcm ni..seumpama..kita berkahwin dgn owg yg akan hanya datang pada kita..dikala dia kesunyian..dan dia ada masalah kat rumah dia sahaja..
*Dan yang paling penting...kita sebagai wanita..sebenar nyer..harus memahami perasaan wanita lain..Sanggup kew..kita merampas kebahagian owg lain...dan yang lebih teruk..sanggup bergabung dengan dia..berkahwin senyap2..tanpa pengetahuan isteri pertama..(kita mcm pengkiahnat kaum sendiri kan)..mcm mana kalau keadaan itu terjadi sebalik nyer pada kita..dan bila dah berkawin dengan kita..tak mustahil..dia akan melakukan pekara yang sama terhadap kita..denagan berkahwin lain lagi...lelaki kan ada 4 kota...tu yang di bangga2 kan sangat tu...
*Ingat lah..kahwin sembunyi2 ni..kita yang akan merana nanti...apa tah lagi bila..kita dah tua nanti..bila kita ada anak...time tu kita akan sedar..dan menyesal masa muda kita..di persia mcm tu saja..;p

46 comments:

Edy Zaidi said...

kawin ketika perlu...hehe..:p

syaEYRA said...

kawin oh kawin :)

MamaEma said...

kahwim memang seronok..dan dugaan di alam perkahwinan lebih besar dugaannya

siti kektus said...

kawen sembunyi tak ke mana. nanti rasa mcm tak bahagia pon ada. ;p

wahida said...

byk cabaran dan rintangan kalau nak bermadu ni...

Asrul "iLham" Sany said...

"Saya suka kahwin. Walaupun saya berkahwin dengan lelaki," kata Ashraf sambil memeluk Amer yang kuat berdengkur.

mamaNoriz said...

ajal dan jodoh ni kuasa Allah..
tpi kite tetap kena usaha utk cari yg trbaik bagi diri sndiri...

harap jgn al sangkut dgn laki orang...bahaya wooo..

rasanya 1 dari 10 je yg hepi...lain semua sengsara..

abghani said...

adakalanya jodoh perlu dicari jgn duduk diam....laki org elakkan

budakijaupendek said...

kahwin dan tanggungjawab.
jgn kawin je. hehe

dhiera said...

cakap macam ada exprience jerk??

MaMa AiNi said...

kawin ni sedap bunyinya..tapi dugaan & cabarannya lbh besar !!..hu2x..buat apa berkahwin lebih jika tidak bertanggungjawab dan tidak mampu..ya banyak risikonya berkahwin dgn suami org ni...

Rai said...

kawin laki orang la banyak experience..ehemmsss..hahaha...

salam kenalan :D

ieda said...

aduhhh mohon dijauhkan lahhh ye dikkkk ! :)

MiYOKO SuKi said...

apa2pun...enjoy ur single life dulu...

single lg best kottt....hahahah

☆*♥L@dy @yU♥*☆ said...

kalo semua gegurl pikiq mcm uols pikiq kat senang rasa aman jer donia x perlu tgk adegan nangess sebab laki kena rampas ngan gegurl lain....selalunyer indah khabar dari rupa...trust me

whitecappuccino said...

setuju dgn perenggan 1 ayat akhir

KhaiRin said...

kawen = matang = kukuh seba serbi

part amik laki org tu...x tau la nk kata.xckp ke lelaki kt dunia ni?

Run Away said...

@edy...lain mcm jew tu kan...;d
@eyra..oh...eyra...hek...;d
@betul mamaema..dah byk kita tgk...
@betul tu siti..
@k'ida...harap nyer di jauh kan...;d
@ashraf..dan amer dah kawin....hekhek...;d
@mamanoriz...memang harap sgt di jauhkan...;d
@ye...abghani...;d
@rai mcm suka jew neh...pok kang...;p
@ye...k'ieda...harap sgt di
jauhkan..;d
@ye...thanks...lady...
@ye...white...;d
@ye khairin..mcm tak cukup laki lak...;d
@
@wugi wooo tak kawin budakijau kahkah...;d
@dhiera...dari pengalaman kawan2 kot...;d
@ye...tul mama aini.....;d
@yoko muda lg takpa lah hek...;d
@

Ijah EmoTemo said...

hee betul tu. kdg2 bkn ciptaan takdir sebab kdg mmg dtg dari kita sendiri tu heheh

Hanis MY said...

semoga jumpa jodoh terbaik... insyaAllah...

PinKy MoMMa said...

aih tak mo la cari laki org..tak syiok ok kongsi kongsi..cari sendiri punyer ;)

ari ni kita sakitkan ati org..esok kita rasa juga :)

Afikah Aziz said...

mintak dijauhkan drp jd no2,xmo sgt

Hanie_Dew said...

setuju sangat. nak kawen sembunyi watper. orang kawin nak grand, sume oran gdtg ucap tahniah dan doakan kite.
kang kawin sembunyi orang asyik mengutuk je. bukan doa.

**maceh tgk vlog tu. lame sangt eh..=)

Hanie_Dew said...

lupe plak. memang meriah open house kat ofis tu. sampai penat nak cover perut time shoot pix. ye la melantak tak hengat kan...

khairul akmal bin azman said...

kahwin bia org rumah taw baru berkat lor

Zainur said...

Alhamdulillah dah selamat kawin...hehe... salam kenal buat awak :)

Run Away said...

@ye...ijah...tak elok salah kan takdir...;d
@thanks...hanis...;d
@betul tu pinky..
@ye...fikah...;d
@ye..hanie...sekali jew kan dlm hidup...;d
@betul..kay...;d

Mohd Izzar said...

klu da jadi jgk, xble nk buat jgk kn?

delarocha said...

org ckp kawen tu bestttt

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said...

berdoa saja semoga dipertemukan jodoh dgn lelaki yg baik dan 'bujang' hehe

lezaaleza site said...

Yes...saye ade kwn mcm ni.paling parah dua2 da brumahtangga...malang sungguh..trkejarkan nafu masing2 x kemana!

Jue said...

Betul2 sbole2nya nak elakkan jd bini no. 2 mahupun yg ptama. Kalau bole jd the only one =)

nebes sbut psl kawen. Thn dpn mcm turn aku je kawen ni. Rs mcm x ready. Gulp!

Saiazuan said...

susah menjadi yang kedua mahupn yg ketiga dan ke4..

ORLANDO AHMAD said...

kahwin ini ibadat bukan adat

Hunnym Syot 美智子 said...

entry yang last tuw anim agree sangat.. huhuu..
tapi nak bermadu ney banyak dugaan dan cabarannya.. then, perlukan kesabaran yang tinggi :)

http://irsyanim.blogspot.com/2011/09/anak-buah.html

ekabukanmakcikkau. said...

aku dah cakap dah kat mak aku yg aku tak nak kawen nasib baek mak aku okay siap gitau sume oranghang lagi cantekkkkk

Mya said...

xbaiklah kawin sembunyi2 ni. long term efek pada famili. hee moga cepat dapat jodoh =)

teha said...

ssh bile berkawen 2.. so , cbe elakkan :)

Pocket said...

tak yah lah kawin lagi,
enjoy idup single dulu :D

asfira aminuddin said...

u suka ayat u 'takdir dgn ciptaan sendiri'. i kena agree sgt sgt!

Run Away said...

@ye..Izzar...kalau takdir kene terima juga..tapi harap nyer di jauhkan...;d
@owg mana delarocha hek...;d
@ye harapan sy pun mcm tu juga rina...;d
@bahaya tu lezaaleza kan...;d
@wa...jue dah nak kawin kew...best...best...;d
@betul tu Saiazuan Sy nak jadi yg ke-1 jew...hik....;d
@betul tu ORLANDO...;d
@ye...kesabaran tu perlu..kalau tak sabar..tak yah lah kan... Hunnym...
@lor..tak nak kahwin kew.. ekabukanmakcikkau..rugi wooo.....hik...;d
@thanks...mya...;d
@ye..teha..betul tu...;d
@Pocket ....singel lagi best kan..tapi lau dah kertu...kena lah kahwin juga kan..;d
@thanks asfira...;d

Sarah Mohd Saleh said...

mmg xsggp tp kdg2 jdh da tetap leh lari dahh.wuwuw

caliph shuriken said...

cari yg single, keje stabil, pangai elok.. rezki yg lain2 akan dtg kemudian ^^

nurZAKIA said...

tkt lak nk khwin..tkt suami buat hal dgn org len ..takut3

SweetLikeWhat said...

kahwin satu tanggungjawab yang cukup besar :)

Anonymous said...

Gaggia implements a boiler product of stainless-steel to actually hasten up the middle of warming up the beverages.
Indulge in the morning meal to be certain you
tend slow down experiencing manufactured. The intention of mindfulness mulling over
is going to be get back together working with these rrnner body parts that completely needs to have
some of our of your attention and in addition care and handling.
Charge a few minutes to relax thereafter strong
location and so walk into and get in touch with when indoor quietness very deceptions at the base of the surface
of photos when we forget about mindset as well as over reacting.


My blog; Electric Coffee Makers ()

Copyright 2011/2012.All Right Reserved By Run Away