Detik waktu terus berjalan Berhias gelap dan terang Suka dan duka Tangis dan tawa Tergores bagai lukisan...Seribu mimpi berjuta sepi Hadir bagai teman sejati Di antara lelahnya jiwa Dalam resah dan air mata Ku persembahkan kepadaMu Yang terindah dalam hidupku...Meski ku rapuh dalam langkah Kadang tak setia kepadaMu Namun cinta dalam jiwa Hanyalah padaMu...Maafkanlah bila hati Tak sempurna mencintaiMu Dalam dada ku harap hanya Dirimu yang bertakhta...Detik waktu terus berlalu Semua berakhir padaMu...♥

My FRIENDS

Tuesday, September 27, 2011

WINDU..SAYANG MAK..

Dalam kehidupan ini...kita seharus nyer bersyukur..kerana kita tidak keseorangan melalui sisa hidup ini...kita ada kawan dan famly..yang sentiasa menemani kita...dan yang paling bermakna sekali..kita ada "MAK"..dan Sy bersyukur..mempunyai seowg Mak yang baik dan sangat penyayang...dan sentiasa bersama Sy dalam keadaan susah atau pun senang..Tapi kekadang adakala nyer..kita beselisihan pendapat juga dengan Mak kita..mcm Sy masa bulan Ramadhan yang lepas..Sy bergaduh agak siyes dengan Mak..
Sume nyer kerana perasaan kecik hati Sy dengan Mak..Memang dah lama Sy simpan perasaan ni..Tak tahu lah..awituh...'letusan gunung berapi dah meletup'..Selepas Sy bertekak dengan Mak Sy..memang Sy rasa menyesal sangat..Tapi bila di fikir..Sy rasa lega setelah meluahkan..persaan Sy kat Mak..Sememang nyer..kita memanglah kena bertolak angsur dengan Mak..dalam apa jua pekara pun..supaya tak jadi anak derhaka..Tapi...Mak kena lah faham juga..berilah Sy sedikit peluang untuk memberi pendapat Sy..yang mana Sy pun ada pendapat yang ingin di konsikan..Kekadang tu...bukan Sy tak nak dengar cakap Mak..tapi Sy pun ada pandangan tersendiri terhadap sesuatu..dan bila Sy tak dengar cakap Mak..Mak akan sedih dan mula menangis...dosa nyer Sy buat Mak menangis..Kekadang nyer..Mak ada buat salah juga...tapi memang susah Sy nak tegur...silap tegur..Mak akan kecik hati..jadi..Sy akan diam kan jew..Sy simpan jew lam hati..memang sakit..woooo....memendam perasaan..nak tido pun susah..kalau tak puas hati dengan member senang jew..terus gado...ni dengan Mak kan....[kang tak pasal kena sumpah jadi peti ais..]..huhuhu...tak nak lah Sy..
Sy cete pasal Mak ni..pasal Sy windu Mak...Mak tinggal dengan seowg anak buah jew kat kampung setelah Abah Sy..meninggal..tentu Mak sunyi..dan..walaupun Sy tidak keseowangan kat sini..Sy pun tetap sunyi..tanpa Mak....[padan muka..kalau duk dekat dengan Mak gado sangat..huk...]

57 comments:

KaK LimAh Si SupiR said...

kdg2 memg mak kite ad jgk bwat salah..ye laaa..mnsia kann..xpenah lari dr kesilapan..kite sbg anak, seelok2 ny kalo nk tgur kene tgur dgn cara yg plg berhemah n lembut sb tkt nt hati ibu tersentuh dan kite tlh mnjadi anak yg menyakitkan ibu..bile terjatuh airmata kerana kite, bedosa laa kite

emy|farid said...

semalam gaduh ngan mak, uwaaaaaa sbb mak tegur something. kalau skali xpe gak, dh bkali-kali mak ckp, cam semalam agak touching n terasa diri cam ank pling teruk bnding adk bdik lain. =(

schaze zainn said...

bile dok dekat selalu gaduh kan..hihi

kite serupa la :D

whitecappuccino said...

syg mak gak..:)

khairul akmal bin azman said...

syurga kan dibawah kaki mak!
so hargai ketika mak kite ade.


p/s: tq salu komen my entry.. very appreaciate dat!

Ahlam Miera Amirul Shafie said...

hargailah meraka sebelum kita kehilangan meraka...sy pn rindu mak sy...huhuhu

MerLe said...

windu my mum =(

anamizu said...

xmo gaduh2 dgn mak..
sayangilah mak :)




cik ana.

~Nana 귀여운~ said...

sayangilah mak kita sebaik-baiknya yer...selagi dia masih hidup ni, hargai la die betul2..sama juga kalau masih ada bapa lagi :)

Umie Artoqiemie said...

syukur alhamdulillah ;’’)

Lea Isnawi said...

hargailah ibu selagi ada kan

Cik tikah said...

love the pic n i love my mum too :)

LiLy @ MumMyQiStInA said...

sayangilah ibu bapa kita selagi mrk ada..tanpa mrk..siapalah kitakan..

☆*♥L@dy @yU♥*☆ said...

umur mcm uols mmg ada sifat gini kot...but kalo blh control diri sebab if mak terasa haty even skit pow dah berdosa kiter uwaaaaaaaa rindu umi ai plak ni

Hana Soffelia said...

Lepas gaduh dgn mak, hati dh tenang cpt2 minta maaf dgn mak tau, baru rasa lega, mak pun tak bersedih dgn tindakan kita.

If, rindu kt mak, collah mak selalu. ^_^

Izzar said...

sya syg mak saya jgk :D

adan said...

perasaan puas lepas meluahkan tu tidak dinafikan.. tp perasaan seorang ibu kena jaga baik2.. syg mak.

- zuriey - said...

apa2 pun kena ingat syurga di bawah telapak kaki ibu

M Fizan said...

i miss my mom too.. :(
pic tu nice.. superb sapa yang buat..

yusuflaili said...

salam;
Tak boleh bertekak dengan emak dosa tau..memang benar kita pendapat dan keinginan kita sendiri kita haru berbincang dengan emak,kalau dia tak setuju kita ikut je cara dia.biar kita memendam rasa.
Sebenarnya sementara emak kita masih hidup kita layan je dia hargai dia sepenuhnya ketepikan dulu keinginan kita,,,tu je cara kita bls jasa dia hinggalah dia menghembus nafas terakhir.

P/S..jgn sesekali menjentik hati ibu..memang susah nak jadi anak yg baik dan tak susah nak jadi anak derhaka....

WuMing said...

Best laa gambar tuu

WuMing juga sentiasa rindu dan sayang kat WuMing punya mak...

abghani said...

jgn buat mak cam tu..nanti anak kita pun buat cam tu kt kita.Masa tu baru kita teringat mak dan perasaan mak...

farmys said...

Sayangi dan hormati ibu selagi dia masih berada didepan mata..

Dulu akak masa muda remaja selalu gak tak sependapat dengan emak, selalu melawan, tapi bila kita sendiri dah ada anak baru tau betapa sakitnya hati bila anak melawan kita..

takde emak, tak de kita.. sob.sob.

AdaNaz87 said...

macam mana sekalipun mak kita, ingat lah pengorbanan die semasa mengandung dan melahirkan kita. percayalah, bila kita merasai semua tu, nak tinggi suara sikit pun, kita takkan sampai hati. =."

sahromnasrudin said...

assalamualaikum..



dtg ziarah di hari rabu

Little Syrena said...

Syrena pun rindu kat mummy.

T_T

Thanks tau sebab pilih Syrena as feberet

=)

p!q4h b@guss said...

pernah jugak lawan cakap ibu.. tapi lepas tu rsa menyesal sgt.. sbb saya syg ibu sangat2..
salam kenal~

Izzuddin Fauzi said...

Saya syg mak saya jugak :D

bloghok said...

WACHAAAAAAAAAAA

Liza Razak said...

terus rasa rindu kat mak saya..huwaaa

ieyza afieyna said...

rindu kat mak ieyza. :(

Anak Wak Mail said...

biasalah tu,,aku kerana kuah kacang pon boleh bertengkar ngan mak,,tapi pastu cepat2 mintak maaf..hehe..:)

yen(toka ziizokukuto) said...

huhu,,best gila entry,,, :) layan layan :) maaakkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkanan,,

teha said...

ibu adalah org yg paling penting dlm hidup kite.. so , hargai laa ibu kite :)

Jue said...

sedih aku bc entry ni..aku pnah rs pe ko rs beb
rs serba slh pas nengok diaorg nanges
tp ade kwn ckp ibu ni kekdg myalahgunakan kuasa mereka sbg ibu hihihihi..aku no komen la weh
tp mmg bkn senang nak jg hati org tua wuwu

mamaNoriz said...

mmg kadang2 kite tak leh lari dr berselisih pendapat ni, tpi jgn smpi berkasar sgt k..

pastu mintak maaf yea :)

Finaz Jaafar said...

hargai mak bagi yang masih ada mak..macam kita ni, baru jugak kehilangan mak..rasa rindu sangat2 kat mama =(

Hanie_Dew said...

susah nak jada hati ibu ni. kalau ibu ni on de spot nanges kita tau la dia terasa. tapi kalau jenis pendam.hai bedosa nya tak mintak maaf. ye la kita xtau dia terasa. nampak cool je kan.

MaMa AiNi said...

sayangi mak kita sementara dia masih ada..kerana bila dia dah tiada sudah terlambat utk kita mengingatinya..hu2x..apapun mama pasti mak run away sudah memaafkan run away..itulah hakikat seorang ibu..sentiasa memaafkan perbuatan anknya..meskipun dia terluka..

cik sakura said...

tiba2 rindu mama..hmmm

budakijaupendek said...

gaduh sekejap.
takpelah..
yg penting minta maaf before terlambat. (:

zaty luvlianncezzz said...

yup. ibu mmg paling pnting dl idup nie :)


Jum hayati di sini (^o^)
my diary

asfira aminuddin said...

sekali ibu terasa dgn kita, dosa kat kita bertimbun timbun. tak sanggup nak pikul rasanya. sayangilah emak kita tau dear! if gadoh, mintak maaf cepat cepat tau :))

Eyra. said...

Saya sayang mak saya ♥

Cik Suheela said...

mak sy sgt baik...heee syg mak sgt2...

MIMIE AIZA said...

rindu arwah mak :'(

syahirooAhmad said...

setiap pagi sebelum pi keje saya akan pastikan yang saya akan bersalaman dgn ibu saya dulu.. " maafkan segala kesalahan orang nya.. "

nak cakap secara direct sure segan. ye la. anak lelaki ni ego tinggi gak. :)

Saiazuan said...

gaduh n selisih pndapat ngan parent slalu jadi.. tp cpt2 la mintak maaf kan kalau btl kita salah.. i love my umi :D

sUe UnniE;) said...

ASE NAK NANGES JER BCE NI..WINDU MAK JUGAK~~

*walhal sue duk umah jer ni.. hehe

ctk said...

ct selalu kena kutok ngan mak...xpelah..ct xnk lawan...she my mother seyh...tp aritu pnh gado..huhuhuhuhuhuhuhuhuhu...tertekan time tuh..emm

hanabunga said...

hana pun xtau lah nak cakap macam mana.cuma pndapat hana,hargailah mak awak ye sementara dia masih hidup.jadilah anak yg bguna.yg dpt bg mak awk bahagia.sabar ja lah k.awk kena igt,mak awk hidup awl dpd awk.so dia lebih tau khidupan kita mcm mana sbb dia dah lalui.awk pergilah mintak maaf dgn dia k?

azie Cheesy said...

rindu mak sy gak.. comel sgt2 pic tu! :)

narumi sakura said...

love my mom tu (terliur tngok biskut tu =_=`)hehe

http://narumiaida.blogspot.com/

miszatie said...

cntiknyeeee...hye salam kenal..singgah slalo ye my blog..tq sudi singgah my blog..:)

link u k

Walnut Shoppe said...

Windunyee kat mak..nampak sedap pic tu..ase lapo la plak :D

Yati said...

Kalau rindu mak, balik la jumpa mak. Tak pun, call. :)

Terbang Bersamaku said...

baca entry awak nie buat sy rasa syahdu..sy, pun syg mak sy jugak..
masa zaman study dlu sy pun pnah alami simptom mcm nie jugak..

Copyright 2011/2012.All Right Reserved By Run Away