Detik waktu terus berjalan Berhias gelap dan terang Suka dan duka Tangis dan tawa Tergores bagai lukisan...Seribu mimpi berjuta sepi Hadir bagai teman sejati Di antara lelahnya jiwa Dalam resah dan air mata Ku persembahkan kepadaMu Yang terindah dalam hidupku...Meski ku rapuh dalam langkah Kadang tak setia kepadaMu Namun cinta dalam jiwa Hanyalah padaMu...Maafkanlah bila hati Tak sempurna mencintaiMu Dalam dada ku harap hanya Dirimu yang bertakhta...Detik waktu terus berlalu Semua berakhir padaMu...♥

My FRIENDS

Wednesday, October 19, 2011

5 TAHUN KENA TIPU..APA KOWG AKAN RASA


5 tahun lepas Sy ada kenal seowg perempuan dekat salah satu laman sosial..Mula perkenalan biasa jew..tapi.lama2 memang terasa rapat sangat dengan dia..Dia seowg yang sangat..sangat..baik..dan kelakar owg nyer..Sy memang suka sangat berkawan dengan dia..walaupun belum penah jumpa..tapi sy ada perasaan sayang kat dia..Sy anggap dia mcm adik Sy sendiri..Sy selalu call dia..dan dia pun sama...
kalau call memang berjam..jam lah..ada jew pekara yang kami bual kan...;d..Dalam hati Sy..sy memang rasakan dia sowg yang sangat istimewa,,,cara percakapan dia..memang 100% sy beri kepercayaan kat dia..Tapi..2...3..hari yang lepas Sy dapat tahu yang selama ni dia dah tipu Sy...dia hanya besandiwara..nama..tempat tinggal..dia sume tipu jew..dan lebih teruk lagi...selama ni gambar yang dia antar bukan gambar dia..Kenapa lah sampai gambar pun dia nak tipu..Selama ni gambar yang sy tengok tu..gambar sapa entah lah..dan banyak lagi penipuan yang dia ciptakan..Sy ada sms dia tanyakan pasal ni...dia mintak maaf..dan Sy dah maafkan dia pun..tapi untuk berkawan macam dulu Sy rasa dah tak munkin..dan Sy dah tawar hati nak kawan dengan dia..Selama 5tahun ni..ada kah dia anggap Sy sebagai kawan..kalau dia anggap Sy sebagai kawan..mesti dia tak tipu..Sampai skrg..Sy masih tidak mahu percaya pasal benda ni..tapi realiti nyer memang Sy kena tipu..dan..Sy akan rindu watak yang tak penah ujut yang diciptakan oleh dia..Sy benar2 rasa kehilangan..takpalah...nak buat mcm mana kan..moga pekara mcm ni..tak akan terjadi dekat sy lagi..
[SEMALAM B'DAY ANAK BUAH SY..KAKAK GAN ABANG TAK ADA..DIA OWG BALIK KAMPUNG ADA SAUDARA MENINGGAL..JADI SY LEW YANG KENA WAT B'DAY UNTUK ANAK BUAH SY..]
Hapy bday 'AKAK'...semuga cepat besar..dan cepat tinggi..dia ni walaupun 13tahun..mcm budak2 11tahun jew...;d
Cake pun Sy gak kena sponser...beli yang murah jew..RM45..tapi sedap..rasa coklat dan kat dalam ada icekrim....;d

Ini jew yang mampu sediakan..Beli kepciken...;d..lepas tu goweng kentang..dan buat..sotong/udang goweng tepung..nak masak yang lain tak sempat....(alasan...);p
Dah potong...tunggu apa lagi...terus mum lew.....;p

29 comments:

Anisa Hang Tuah said...

yeayy

happy birthday,,,

CikHoneyBee said...

bersabar la ea.. btw, awk mmg best. meghappy kn anak saudara di hari jadi dia. even awk sedey. tkpew la, mgkin die ade reason trsendiri. cikhoneybee pun kalo dh kne tiu perasaan itu dh tawar

Abang Jonni said...

hepi besday...

ctk said...

ambOi...mewahnyer sambut besday..hehehe


kamu nk putuskan persahabatan ngan dia ke? apa yg dia tipu sampai kamu mrh tuh..huhu

whitecappuccino said...

sabar jer la memang rasa frust juga bila kawan lama2 jadi macam tu..kena tipu pulak

MaMa AiNi said...

`happy belated bezday buat ank buah`..untung ada mak saudara yg baik mcm run away..tentang penipuan kawan tu..memang susah kita nak melupakan bila kita dipermainkan..hu2x..sabar ye !!..

SoLy SoLicious said...

jgn mudah pcaya org len kali..hee


wish HB gak :))

Mya said...

HB to her:) yg pasal budak menipu tu, biar jelah. suma ni ujian Tuhan je. sabar ye:) anggap ni suma pejalanan hidup agar lebih matang inshaallah =)

Woofer Storm said...

mgkn dia da alasan sndri kot...tapi dia berani kesalahan dia ngan minta maaf..byangkan kalau lgsung dia tak bgitau dia tipu..mgkn dia ada ksdaran diri..tapi sy pun kurang pasti ..heehehe sabar ye

hppy brthday buat ank buah awk ye...

teha said...

best nyee smbut bday !

Kancil 8349 said...

nasib kawan kalau kekasih macam mana...ndak apa...semua ada hikmah untuk kita....supaya berhati2 pilih kawan...

era kecik said...

sabar jelah awak...

mungkin dia ade alasan yang tersendiri kot... manalah kita tahukan? Awak trylah tanya dia elok2,, mungkin dia terbuka hati nak gitau kenapa dia berbohong ngan awak..

p/s: senyum k.. :)

Hanie_Dew said...

siyesli ada org mcam tu ke. pmpuan lak tu. pa motif die sebenarnya. adakah dia org yg ko kenal. cuba siasat. jd detektif conan drpd kecewa sorg sorg kan.

amboi ko soh jue tinggal aku ek.. eee,,tak aci!

yusuflaili said...

salam;
memang pedih bila kita dibohong..lebih2 lagi kawan baik..pasal harijadi pulak moga anak saudara dilindungi Allah selalu pasal makanan pulak kira bolehlah tu yg penting anak saudara tu gembira.

mimie.. said...

wah..baiknye hati dia sambut befday anak buah dia :)
neway..pasal kawan awk tu..memang tak patut dia wat macam tu taw..dia patut terus terang dr awal..ini dah 5 tahun??..lama tu..sabar jela ye~

sahromnasrudin said...

jangan diberi 100% kepercayaan kpd seseorang

nurZAKIA said...

pandai betul die blakon kan..

anyway happy birthday to anak buah tu..cakap kat die belajar rajin2 tau .hee~ :)

Rai said...

terenya dia menipu sampai 5 tahun.. taknak tanya dengan dia ke kenapa menipu.. mungkin dia ada reason dia sendiri..dah 5 tahun berkawan kan..musuh senang dicari.. tapi kawan ni bukan mudah..

wahida said...

ish...sampai 5 tahun dia musnahkan kepercayaan ko...


sabar la yer..
mcm mana dia boleh kantoi tu...

khairul akmal bin azman said...

manusia...oh manusia..
kdg2 depan baik..belakang cam haram
doa bnyk2...supaya knl org yg baik2 jew

farmys said...

mungkin ada sebab dia tipu..

mungkin memula sengaja cipta penipuan tu, lepas tu dia takut nak terus terang.. berlanjutanla sampai 5thn.

cuba tanya elok2..
tapi kalau tak boleh jugak.. terpulang pada adik..

Hanis MY said...

pelik jugak eh, kenapa sanggup menipu, harap dia akan berterus terang...

wahh bagusnya buat birthday utk anak buah...meriah sgt! sedapnya kek dn kfc tu huhu yummy! happy belated birthday...

KhaiRin said...

mcm mn bleh tau yg kwn tu menipu?

~Nana 귀여운~ said...

kalau nana pon tawar hati dah dengan kelakuan sebegitu..kalau 5 bulan boleh lagi di maafkan tapi n i dah 5 tahun..

bayangkan lah cukup lama dia tipu kan..

sabar je lah...

Faaein Talip Roy said...

rasa cam dah lama tak datang sini.. hehehe... eh header baru lah.. cantik.. ^^,

hurm... tak sangka.. perempuan sama perempua pun ada juga yang tipu.. mohonlah dijauhkan...


wah.. celebrate besday.. happy belated besday to 'akak'.. ^^,

Saiazuan said...

5 tahun? lama bangat~

Mya said...

aww header baru? nice:)

budak penjara said...

hb utk dia..

aku klu de org tipu ak..1 ari nnti..aku bantai balik la

Yati said...

Jangan percaya orang sangat, lagi-lagi kenal kat laman sosial pula.
Seronok anak buat, mesti dia happy dapat aunty baik hati sambut birthday sama. :)

Copyright 2011/2012.All Right Reserved By Run Away