Detik waktu terus berjalan Berhias gelap dan terang Suka dan duka Tangis dan tawa Tergores bagai lukisan...Seribu mimpi berjuta sepi Hadir bagai teman sejati Di antara lelahnya jiwa Dalam resah dan air mata Ku persembahkan kepadaMu Yang terindah dalam hidupku...Meski ku rapuh dalam langkah Kadang tak setia kepadaMu Namun cinta dalam jiwa Hanyalah padaMu...Maafkanlah bila hati Tak sempurna mencintaiMu Dalam dada ku harap hanya Dirimu yang bertakhta...Detik waktu terus berlalu Semua berakhir padaMu...♥

My FRIENDS

Sunday, October 16, 2011

SUSAH NYER JADI LELAKI..JADI PEREMPUAN PUN TAK SENANG

Selamat pagi!!..alhamdulilah...akhir nyer dapat juga on9..2..3..awieh lepas...laptop Sy wosak ar..kena virus apa tah..ni dah ok dah ni...;d Kowg penah dengar tak owg kata...lebih senang jadi lelaki..atau pun lebih senang jadi perempua..macam Sy lah..
Kekadang bosan lak jadi Owg pompuan kan..jadi lelaki best..Selalu nyer segala keputusan di tangan lelaki..masa kecik kena ikut cakap Abah..bila besar sikit dah bercinta kena ikut cakap BF lak..pastu dah kahwin kena ikut cakap suami ..
best kan jadi lelaki..tapi jadi owg lelaki...sebenar nyer..tak lah best sangat pun sebenar nyer..jadi owg lelaki besar tanggungjawap nyer..contoh nyer..bila dah rasa nak berkahwin kan..banyak yang perlu dipikirkan oleh lelaki..macam duit hantaran...skrg ni dah lah hantaran tinggi..Sebelum berkahwin...kena pikir rumah untuk tinggal selapas kahwin nanti..rumah pula..kena cari tempat yang bersesuaian..bila dah kahwin..kalau ada anak..cukup ke nak sara...isteri dan anak dengan gaji yang di terima setiap bulan..dan owg lelaki sebagai ketua keluarga..mcm pemimpin ar..mcm mana nak memimpin sebuah keluarga yang sukses..hoooohh...banyak benda nak difikirkan oleh owg lelaki kan...[bagi lelaki yang bertanggungjawap jew lah pikir mcm ni..kalau yang jenis tak bertanggungjawap...diaowg tak pikir pun...;p]


Dan jadi perempuan pun tak lah senang....susah woo..nak jadi perempuan...dan pekara yang sy paling takut jadi seowg perempuan..perempuan kena melahirkan anak..kan senang kalau lelaki yang lahirkan..lelaki kan kuat..mesti tak ada hal punyer...;p..Tapi tak sanggup lak tengok lelaki berpantang..44hari selapas bersalin..hahaha...;d..Kalau lelaki tanggung jawap nyer besar..sama juga dengan perempuan.Perempuan setelah berkahwin mesti kena dengar cakap suami..kena menguruskan rumah tangga..kene urus kan anak2..dan mcm2 lagi..dan perempuan adalah menteri ekonomi dalam keluarga..hoh...besar tu jawatan nyer kan..dan yang lagi teruk..perempuan juga ada yang berkerja..selelpas time kerja..balik umah kena uruskan hal rumahtangga juga..Suasah dan memenatkan jadi perempuan kan..jadi
Kesimpulan nyer..lelaki atau perempuan..sama jew..masing2 ada tanggungjawap untuk di laksanakan..Jangan lak..kita kata jadi lelaki senang..atau jadi perempuan senang...;p..Sy cukup bengang ni...owg kata jadi perempuan senang...hek....;p

33 comments:

MaMa AiNi said...

sebenarnya tanggung jawab lelaki & perempuan sama beratnya...hu2x..perempuan yg menentukan masa depan2 ank2 samada menjadi manusia atau sebaliknya..kerana tugas2 ini biasanya dipikul olih isteri..& suami pula mencari rezeki utk membesarkan ank2 sahaja..

era kecik said...

jadi lelaki susah,, pompuan pun susah.. habis tu kita nak jadi apa ek? he he he

Hanis MY said...

lelaki dan wanita saling melengkapi... :)

MIMIE AIZA said...

terima la hakikat kejadian

Kancil 8349 said...

Kancil menyokong kenyataan Hanis...lelaki dan wanita saling lengkap melengkapi...terimalah segala apa yang kita ada...

LiLy @ MumMyQiStInA said...

samada lelaki & perempuan.. tanggungjawab tetap sama..
Yup..lelaki & wanita saling melengkapi..^_^

shida said...

Allah tu maha adil..
2 2 sama2 susah..ho3~~
mana ada bnda yg senang..:)

and agreed with the previous comment, ...saling melengkapi.sama2 jalankan tggungjawab masing..ahaks..:)
nice post dear

whitecappuccino said...

lelaki dan perempuan masing2 ada peranan masing2..saling melengkapi ,sama berat tanggungjawab.

Woofer Storm said...

tgjwab laki memang berat,bnyk bnda kena fikir..tapi seorang lelaki hebat pasti ada seorang wanita peneman dibelakangnya...tak gitu??

nurZAKIA said...

yup, betul tu..masing2 ada tanggungjawab..dulu aku ingat jadi lelaki ni senang. tapi sebenarnya masing2 ada tugas masing2

setuju dgn Woofer Storm

Mya said...

jadi both lelaki dan perempuan pun memang ada lebih ada kurang. yang penting kena tahu dan pandai ambil peranan dan tgjawab masing2 =)

ctk said...

owh..patotla lme xupdate..lptop rosak ae...jgn la bg rosak lg..heheh

pndpt ct betol la ape kamu kata tu...masing2 adew tanggungkawab masing2 n masing2 adew tanggungjawab yg berat perlu dipikul..jd sume same je..tuhan da cukup adil :D

KhaiRin said...

pendek kata susah nyer jd manusia ni

☆*♥L@dy @yU♥*☆ said...

x kisah lelaki atau perempuan semua ada kelebihan dan kekurangan masing2...sebab ituew they need each other

cik sakura said...

setiap yang dijadikan ada kelebihan dan kekurangan..

Yati said...

Lelaki atau perempuan, masing-masing ada tanggungjawap. Soal senang atau susah, tu belakang kira. :)

far_east said...

hihi sebenarnya dua2 ada kelebihan dan kekurangan tersendiri...

bersyukur jadi perempuan sbb bestt laa.. ;)

farmys said...

jadi lelaki best, jadi perempuan pun best..

redha..

wahida said...

bukan mudah nak jadi wanita yg hebat..

khairul akmal bin azman said...

lelaki kan bakal pemimpin isteri dan family..
elok jalannye..amin la..
hehe

nuwairani ismail said...

masa kecik2 ni pernah jugak terfikir mcm ni...tapi sekarang dah matang, tak fikir dah macam ni...seronok jadi pompuan sebab selalu dilayan dengan baik...hihih

schaze zainn said...

menjadi lelaki tu berat tangungjawabnya.huhu

dah le kene tanggung dosa sendiri, pehtu kene tangung dosa isteri dan anak2..hihi

ieyza afieyna said...

terima je sbgaimane diri kita ni.. :)

mamaNoriz said...

betul tu dear...

masing2 ada kelebihan kan..

allah maha adil ;)

yusuflaili said...

Salam;
Aku bersyukur sbb dijadikan lelaki..kalau diberi pilihan sekali lagi memang aku pilih jadi lelaki..

dhiera said...

lelaki atau perempuan masing2 ada tanggungjawab sendiri~ dalam certain keadaan, dua2 saling memerlukan antara satu sama lain~

~Nana 귀여운~ said...

bersyukurlah kerana kita dijadikan perempuan :)

Hanie_Dew said...

jadi diri sendiri la senang dear. kene hayati fungsi jantina sendiri kot baru rasa happy. fikir la yg positif je.jgn fikir yg negatif.

jue & hanie, jue lagi pandai nyanyi.da byk kali join audition nyanyi.takde rezeki je lagi.

Jue said...

Aku pnah tfikir napa aku x jd lelaki hahaha
Tp tu dulu la sbb time tu aku risau adik aku x takut dgn aku sbg kakak dia hihi

Pondok Usang said...

Istiqarah...

asfira aminuddin said...

i rasa laki and pompuan tu sama je tanggungjawabnya. tapi i berbannga sbb dilahirkan sbgai seorg perempuan :)

Amni said...

sekarang ni dua2 susah dear.. yang anggap senang tu bila dia tak reti tanggungjawab.. tapi kalau ada kasih dan sayang, insha allah, yg susah pun jadi senang.. no worries.. =)

- zuriey - said...

laki dan perempuan kan saling melengkapi..masing2 ada tnggungjwap sndiri

Copyright 2011/2012.All Right Reserved By Run Away