Detik waktu terus berjalan Berhias gelap dan terang Suka dan duka Tangis dan tawa Tergores bagai lukisan...Seribu mimpi berjuta sepi Hadir bagai teman sejati Di antara lelahnya jiwa Dalam resah dan air mata Ku persembahkan kepadaMu Yang terindah dalam hidupku...Meski ku rapuh dalam langkah Kadang tak setia kepadaMu Namun cinta dalam jiwa Hanyalah padaMu...Maafkanlah bila hati Tak sempurna mencintaiMu Dalam dada ku harap hanya Dirimu yang bertakhta...Detik waktu terus berlalu Semua berakhir padaMu...♥

My FRIENDS

Tuesday, October 11, 2011

APA KOWG BUAT BILA PUTUS CINTA

Sudah menjadi kebiasaan owg bercinta...kalau putus di tengah jalan biasa ar tu..kankan...sedang kan bertunang boleh putus..yang dah kahwin pun boleh cerai...;d
 PEKARA YANG SY AKAN BUAT JIKA PUTUS CINTA..;P
(1)bukan dia saja yang boleh buat sy bahagia..buat nota besar2..suruh teady bear pegang jap..dan ambik pic..dan sent kat ex BF Sy...kat nota tu.."SY ENGAK BUTUH KAMU'..kalau ex kowg owg indon ar...
(2)menangis lew sepuas-puas hati...sambil hentak kaki kat lantai...jika perlu..boleh jew pecahkan apa saja barang kat bilik ..kepala Sy pun bisa dong..

(3)Pegang teady bear..bayang kan bf kowg...dan baling teady bear tu kat dinding kata..'Sy dah tak nak kwn awk lagi'..belari..lari ke pintu dan tutup pintu dengan kuat...
(4)makan lah banyak2 supaya lupa sume kesedihan...coklat dan cake sangat sesuai..lupakan lah sementara waktu..yang Sy tengah berdiet ok....;d
(5)kalau Sy manyak duit..boleh lew g shoping...kalau tak ada duit...shoping tingkap pun dah kira ok...;p
(6)hubungi sume rakan2 kowg yang boleh buat kowg hapy2...dan boleh berpoya-poya dengan kowg....;p
(7)elakan kan dengar lagu sedih..mcm lagu.."ayahku kahwin lagi"..
(8)jangan bersendirian...dan sibuk kan diri..macam sibuk cari kekasih yang baru...hek..(gurau jew beb).. 
  itu lah yang termampu Sy buat...dan doa diatas ni...kita boleh cuba jugakan...supaya tenang sikit hati ni....;d
waa...harap2 tak ada yang putus cinta..cakap senanglah nak guna tips lah konon...nanti dah terkena..sakit wooo..;d..Selamat malam eh...kowh...nunite....;d

45 comments:

----- ----- said...

err....seram..oo..

nuwairani ismail said...

lagu blog ni pon dah macam org tgh putus cinta jek...huhuh...hmmm... kawan2 di sekeliling memang main peranan apabila tengah putus cinta..kene pandai cari kawan yang bleh chill kita balik...

Hanis MY said...

Betul tu... Tp kekecewaan tu jg jd pengalaman hidup...

SoLy SoLicious said...

putus cinta? terapi sy adalah shopping..heee

dhiera said...

seronok ke putus cinta? ermmm

MaMa AiNi said...

mama suka entry ni..semuga dia dapat dijadikan panduan bila kita terputus cinta !!..he2x..

bloghok said...

tq for info....dah putus cinta k belum?klu dah..nk masuk meminang ni..kifkifikf

Nyamuk Terbang said...

fobia dgn prktaan ptus

ctk said...

kesian teddy tu, dy xbersalah..hehehe

memang sakit wooo putus cinta , lagi2 ngan org yg kita syg gila2..tp nak wat cmne

klau dia jdoh kita, dy akan kembali,kalau dia xkembali, dia bukn lah jdoh kita kan :)

Mya said...

menangis adalah terapi paling bagus! =D

budakijaupendek said...

cuba ceriakan hati dgn perkara lain.
putus cinta hilang pakwe je tp kawan2 dan family kan tetap ada ^^

Kancil 8349 said...

sakit bila putus cinta nie...ndak dapat buat apa2...lebih2 lagi kalau ia melibatkan keluarga. Kancil pernah lari dari kampung untuk bina kehidupan baru. Nasib juga Kancil bangkit dari kekecewaan. Kalau dia bahagia dengan orang lain mengapa Kancil tidak buat macam tu kan?

ieyza afieyna said...

baru pas putus cinta >.<

☆*♥L@dy @yU♥*☆ said...

pasty matang lepas putus chenta....

far_east said...

no 8 tue selalunya diguna pakai..buat2 macam ada banyak kerja..tak nak pikir hal lalu

wida said...

bunyi cam putus cinta jer..

x pe, mungkin Allah dah aturkan jodoh yg lagi baik untuk kita:)

Hana Soffelia said...

Erm.. tak pernah lak merasa putus cinta. Tp kebanyakkan kwn2 yg putus cinta, i suka hiburkan dia org, ajak dia org jln2, xbg peluang kat dia orang nk duk termenung or jiwang sorang2. ^_^

SweetLikeWhat said...

dekatkan diri dengan pencipta..insyaAllah perasaan kecewa akan kembali tenang.. :)

yusuflaili said...

salam;
Aku banyak kali putus cinta masa belum kahwin..kali pertama memang sengsara dan yang seterusnya jadi biasa dah,asal putus je cari baru tak payah nak menyeksa diri.

khairul akmal bin azman said...

putus cinta??


gi hang out

usha awek/cinta2 baru la..

hehe

farmys said...

semua orang mesti rasa putus chenta..

itu pengalaman yang mematangkan..

asfira aminuddin said...

i penah putus cinta jugak. apa yg i bwat ialah dok menangis siang malam. lepas tu, buka fb and gi add laki laki HOT. hahaha.

Yati said...

Pernah merasa putus cinta masa bujang. Hikmah di sebaliknya, Allah nak bagi kita pasangan yang lebih baik. :)

cik sakura said...

putus cinta..hmm..apa-apa pun cik sakura buat dengan sibukkan diri dengan kerja..

LiLy @ MumMyQiStInA said...

kekecewaan lalu membuatkan kita lebih matang..yg penting bykkan doa..& dekatkan diri dgnNya..Dia lebih tau Apa yg terbaik buat hambaNya.

mamaNoriz said...

klu akak lak, cepat2 cari baru...

tak kausa ingat dia lagipun tunjuk la kite tak heran dia pegi dan senang cari pengganti...

tpi perpisahan mmg menyakitkan...huhu

LYAfrina said...

putus cinta mmg agk myakitkan...
sbb tu perlunya persediaan mental & fizikal bla nk bcinta.. x blh hrp hbungan cinta akn bkekalan spnjang msa..krn jodoh...hanya allah y mgetahuinya...

tp bg y ptus cinta..kna terima dgn redha & muhasabah diri..krn..pasti ada insan lain y lebih sesuai & layak utk jd teman hdup kita...

bila dh putus cinta...jgn pernah takut utk jtuh cinta lg..kerana kesakitan itu stu pgajaran utk kita..

senyum :-)

~Nana 귀여운~ said...

saya putus cinta ? gi kat laut tenangkan fikiran..huhu

syahirooAhmad said...

sebahagian dari tips ni telah ku amalkan. hahha.. tapi masih teringat2 lagi.. susah nyeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee...

sha my heart said...

sabar ye.

kuatkan diri =)

enEnfeeL said...

setuju point last sekali tu! :p~

era kecik said...

buat apa? era akan bodoh jela.. he he he :)

- zuriey - said...

sedihnya tgk kartun tu..cian dia..

Hanie_Dew said...

kiut kartun tu. kalau aku dpt kartun boy tu aku padam pakai pemadam. hahaha.

aku penah ke putus cinta? konpius jap. mmmm..bkn putus la cam tegantung je gitu. aku? aku carik lain. hahah..ye la da dia ignore kan.

Woofer Storm said...

kalau sy putus cinta,sy nak lempang dia n tanya napa nak putus..hehee

follower ke 400 kat sni..yahoooo

Woofer Storm said...

kalau sy putus cinta,sy nak lempang dia n tanya napa nak putus..hehee

follower ke 400 kat sni..yahoooo

shida said...

kumbang bukan seekor..
bunga bukan sekuntum..ahaks...
:P

Badrina Ibtisam said...

Kalau dah putus cinta tu sabar jelah. Ada hikmah disbaliknya.. Btw doa mngatasi kekecewaan bagus sgt! Thanks for sharing! <3

Terbang Bersamaku said...

mkn dgn banyak..? oh tak boleh, nnnt takut gemuk..baik pegi beriadah mcm joging ke, untung2 dpt pakwe baru..ehehehe...:p

teha said...

xpenah putus cinta sbb xpenah kapel.. hahahahha !

♥e'in♥ said...

dulu time clash dgn 1st bf, mmg down sgt2.. nangis je kejenyenye.. nk lepas geram, amek paper lukis konon2 muke die.. lukis hodoh2.. pastu maki laa kt paper tu.. hahaha..

nur said...

setuju..

whitecappuccino said...

tabahkan hati..cint yang lain akan datang..yang lebih baik..

Iwanski said...

buat tak tau.. tapi bolehkah..??

KhaiRin said...

kalu da putus nk wat pe lg...nangis tu mmg la tp smpi bla nk nangis kn?

Copyright 2011/2012.All Right Reserved By Run Away