Detik waktu terus berjalan Berhias gelap dan terang Suka dan duka Tangis dan tawa Tergores bagai lukisan...Seribu mimpi berjuta sepi Hadir bagai teman sejati Di antara lelahnya jiwa Dalam resah dan air mata Ku persembahkan kepadaMu Yang terindah dalam hidupku...Meski ku rapuh dalam langkah Kadang tak setia kepadaMu Namun cinta dalam jiwa Hanyalah padaMu...Maafkanlah bila hati Tak sempurna mencintaiMu Dalam dada ku harap hanya Dirimu yang bertakhta...Detik waktu terus berlalu Semua berakhir padaMu...♥

My FRIENDS

Monday, October 31, 2011

PERLU KEW LELAKI JADI MACHO

Hai..kowg kaum lelaki...kowg rasa kowg macho ke hancur....;d....hahahahaha.atau pun kowg masih berpikir sama ada kowg macho ke tak...Nak jadi macho bukan lah hanya sekadar paras rupa ..kalau harap muka macho jew tak guna juga kan...Dan Owg kata lelaki macho tak menangis dan tak layan masalah2 remeh...ye ke...
SEBANAR NYE ADA YANG BERPENDAPAT...
:
"Seowg lelaki macho..dan gentelman sentiasa berlaku sopan dengan manusia lain..Contoh nyer..lelaki macho sentiasa dalan keadaan biasa dan sopan walaupun owg lain bersikap kejam dan kurang baik terhadap nyer..Sopan juga perlu..terhadap benda...owg tua dan kanak2 sekali pun..."
dan..seseowg juga berkata..lelaki macho tidak terlalu sangat menceritakan..hal tentang diri nyer..boleh dikata kan seowg lelaki yang berahsia..dan perempuan juga mudah tertarik dengan lelaki yang kelihatan misteri dari lelaki2 biasa..."
PENDAPAT SY PULA..
*Lelaki macho tidak semesti nyer tak boleh nangis..Sy rasa pada saat2 tertentu lelaki perlu menangis..Contoh nyer..ketika isteri melahirkan anak..dan perempuan sangat menghargai..lelaki yang menitis kan air mata untuk mereka...Lelaki akan menagis juga bila sesuatu pekara yang berkaitan dengan keluarga..
*Lelaki macho juga kena jaga semua aspek..penampilan..sikap..percakapan..dan tak perlulah nak tunjuk kan sifat2 kemachoan tu sangat..kekadang2 ye akan menampak kan kepoyoan biar leh macho tu secara semula jadi dan serdahana..
*dan bagi Sy juga..andai ada lelaki menangis untuk Sy Sy..hoh...memang tersa best sangat..itu tanda nyer dia betul2 ambik berat dan menyayangi Sy..;d
*Kekadang2 bila terlalu nak menjaga kemachoan...ia akan bertukar jadi seseowg yang egois..Kekadang2..bila nak tunjuk kan sikap macho..ia akan menampak kan sesuatu yang menjengkil kan...;d
KOWG RASA LAK LELAKI MACHO MCM MANA??



42 comments:

KAIEZU said...

Sib bek caz xtergolong dlm lelaki macho =PP

wida said...

hencemnya faizal tahir

yen(toka ziizokukuto) said...

ni lelaki ijau datang hehehe :) nice entry

abghani said...

lelaki npk maco bila pompuan kata dia maco

far_east said...

lelaki yg macho kdg2 hanya berpura2 macho depan wanita jerr

luahfikiran said...

SALAM,
DALAM DAN LUAR BAGUS. ITU YG TERBAIK !

Rai said...

orang kata macho tu gigolo.. hahaha..

::FAIZ FARISH:: said...

stuju ngan abghani

sahromnasrudin said...

sy tak macho...jauh sekali kacak huhuhhhhh

kura said...

tak nak macho.. nak hensem. mcm kurahensem. Eh! hahaha

KhaiRin said...

for me lelaki yg macho adalah lelaki yg jadi dirinya sendiri..

Mya said...

hmm lelaki macho adalah yang tak perasan macho! hehe. mestilah gentle dan tau menghormati wanita =)

anyway, saya ada tag awak tau. sudi2lah menjawab untuk memeriahkan majlis =)

http://sweettedy.blogspot.com/2011/10/kena-tag-okay-fine.html

Zakia said...

Pada pendapat aku lelaki macho ni jenis xcepat melenting, pas tu die ni cakap lembut je.keluarkan perkataan yang baik2. xde la senang sgt keluar perkataan yg tak baik..tak suka lelaki yang suka maki2..huh!

dhiera said...

semacho mana pun lelaki tu.. dia tetap manusia biasa~

Asrul "iLham" Sany said...

seb baek my wifey cakap saya jambu muahahhhaa

Yati said...

Lelaki macho bila dia boleh stay up jaga anak bila anak sakit, tanpa merungut. :)

noraauliyya said...

setuju! lelaki macho.. bukan pada wajah je.. tapi pada semua aspek !

wahida said...

minat faizal tahir bila dia speaking English...hehe...

yusuflaili said...

Salam;
Perkataan Mancho ni lebih kepada lelaki yg hormat dgn org lain,mereka ni sentiasa memandang tinggi kepada wanita,sentiasa melayan wanita dengan sebaik2nya bagi mereka wanitalah segala2nya..hanya wanitalah yang melabelkan tu mancho ke tak.

Peto (nurul izzati) said...

WAA, FAIZAL TAHIR. hewww, nice entry btw :)

MaMa AiNi said...

ensemnya FT tu !! dia penyanyi kesukaan mama & en.hb !!..ha2x..RA..mama tertarik dgn lelaki macho secara semula jadi & sederhana..dia en.hb mama..ha2x..

Woofer Storm said...

jujur sy mengaku,yang sy ni tak macho...heheee

Faaein Talip Roy said...

lelaki macho bila dia seorang bertanggungjawab dalam segala hal.. ^^,

fazzlim said...

lelaki macho mst la pndai dlm semua aspek ^.^

faradeeba said...

suke laki muke jambu ala korea
tapi macho..haha

pengaruh korea sgt da ni

EmpayarUtama said...

Ntah le. Lelaki tak kata macho kat lelaki. Lelaki kata "eksennya!" kat lelaki. Pastu; eh meh makan sup aku blanja :)

LiLy @ MumMyQiStInA said...

Biasanye lelaki yang macho ni ego tinggi.. :D

cik aisha said...

macho tu subjektif....meluas...lain org lain pandangannye...tp sebagai manusia normal lelaki blh je nangis dlm keadaan tertentu...sokong la kamu punya entry..:)

budakijaupendek said...

lelaki macho dimata saya ialah lelaki yg ketepikan egonya ^^

ctk said...

lelaki macho bila dia control macho, tp bile dia wat xpandang kita ja..hampeh la pulak..haha

Aieyn Bf said...

huhuhu :)
nice entry

NM02 said...

naper susah nak baca ni

maCy said...

macho ni ta semestinye taf2 spek itam an. hihik

erleena said...

mg backround nie transparent ke dear?

haha laki macho em ntahla, y pting jgn pasan macho t hanco hihi

Fara E's said...

FT , feewitt

haha

Sarah Mohd Saleh said...

sgtt stujuuuu ;)

Anonymous said...

Just one more great way to save lots of income upon auto tires is always to employ payless coupon codes. You can choose a lot of discount coupons regarding different elements. You’ll find inexpensive exhaust coupon codes and affordable auto deals while successfully which can be employed for car repairs. A price reduction car voucher might be incredibly handy if you’re holding serp issues. Coupons are a great way in order to maintain bucks high are a variety of discount codes easily available on the market. The highest approach to discover a discount that you can use is to appear and feel on their behalf in the magazine. You may also learn coupon codes for the on the web. It is possible to track down discount codes on-line or perhaps get very simple computer discount coupons from a site. [url=http://paylesscouponfree.com/]Payless coupon[/url]

Anonymous said...

Nice information to my mind. Thank u a lot for providing this data.

Fill Davidson
portable cell jammer

Anonymous said...

Nice article as for me. Thanks for sharing that information.

Tom Torson
escorts in milano

Anonymous said...

Cool info as for me. Thank you for posting this data.

Joseph Writeman
indian london escorts

Anonymous said...

Interesting info if you ask me. Thanks a lot for posting this data.

Suissy Icusawa
cyprus call girls

Anonymous said...

Great article, sweetie! I'll be waiting for more! Almost forgot, try to make this website a bit more social.


Jen Clark
pizza dominos coupons

Copyright 2011/2012.All Right Reserved By Run Away