Detik waktu terus berjalan Berhias gelap dan terang Suka dan duka Tangis dan tawa Tergores bagai lukisan...Seribu mimpi berjuta sepi Hadir bagai teman sejati Di antara lelahnya jiwa Dalam resah dan air mata Ku persembahkan kepadaMu Yang terindah dalam hidupku...Meski ku rapuh dalam langkah Kadang tak setia kepadaMu Namun cinta dalam jiwa Hanyalah padaMu...Maafkanlah bila hati Tak sempurna mencintaiMu Dalam dada ku harap hanya Dirimu yang bertakhta...Detik waktu terus berlalu Semua berakhir padaMu...♥

My FRIENDS

Tuesday, November 22, 2011

ISTANA NEGARA RM900 JUTA

Waaa..giler mahal istana negara yang terbaru...dengar kata mencapai..RM900 juta ringit...;dd...ada yang kata terlalu mahal hanya utk sebuah istana..dan bagi Sy..OK jew..bagus lah..negara kita ada istana yang begitu mahal..Istana negara merupakan lambang kedaulatan dan maruah raja dan rakyat Malaysia..istana negara juga digunakan utk menyambut..pemimpim2 luar yang datang ke Malaysia...Tapi yang rasa tak ok sikit...mahal sangat ar..
dan hasil nye boleh di anggap biasa..kalau nak di bayangkan rm900 juta...;d..pepandai lak Sy..;d

35 comments:

wahida said...

ish...bab ni mmg no komen la...huhu..

~Nana BamBam~ said...

perghh..gilerr kentangg :P

Rai said...

mahalnya rm900 juta tu kan..apa diorg nak buat dengan istana lama tu..sayang kalau dirobohkan sbb nilai sejarahnya tinggi..

KhaiRin said...

yg lama pun x sempat nk jengah apatah lg yg baru ni

yusuflaili said...

salam;
Secara logiknya memang perlu sesebuah negara mempunyai bangunan seperti itu(mahal)..
Tapi kalau dah banyak sangat bangunan yg mahal2 dibina membazir juga...

☆*♥L@dy @yU♥*☆ said...

rasa x smpi rega tue kot
org yg claim kot
sebab smeua tue guna duwet rakyat

Daddylicious said...

kediaman rasmi untuk semua yg menjadi AGONG ...ok apa...walaupun tak grand sangat2 macam negara luar...:)

mama aini said...

tak salah berbelanja utk istana negara kerana itulah lambang kedaulatan negara..cantik sangat

Kazen said...

kt mane nie...xtau pun bendda nie...mane dpt sumber nie...leh pegi shoot nie :)

fatiniathirah said...

duet sape? duet rakyat tuh. btol x? :D

Tapak Kaki said...

susah nak cari pemimpin macam nabi dan para sahabat dahulu.. yang bersederhana tu jarang sekali..

cinnamon.com said...

hebat di dunia je dik..

♥e'in♥ said...

ein dh tgk gmbr2 istana nie.. mmg cantik!

Pondok Usang said...

yup.. kedaulatan negara juga kekuatan agama islam dan bangsa melayu.. =)

kim heeruul said...

demi cinta la tu kot..hihi

delarocha said...

cantik....

Mohd Izzar said...

wee, mahal yerr..

yen(toka ziizokukuto) said...

er,,takut nak komen,,hehe

LiLy @ MumMyQiStInA said...

wow..mahalnye...^^

Paradise Gal said...

duit rakyat sume tu. pastu kite duk umah yang pintu pon da nak tercabut. konon rakyat didahulu kan. hampagas sungguh

sahromnasrudin said...

saya rasa takde masalah..ia adalah lambang kadaulatan sesebuah negara..jangan dibandingkan dengan negara lain...walau berapa pun kosnya, ia berbaloi kerana untuk pemimpin melayu Islam kita juga

C.M.A @ CikMoonAdnan said...

erkkk..masa baca newspaper tu... telan liur gak laaa mahal tuu..

acheeqa farhana said...

ishhh..mahalnya..

syurga dunia kan?hehe

Juliet_iRa~" said...

huyoo..

mahalnyaaa...

MamaEma said...

untunglah siapa yg sempat tinggal kat sana tu

Kancil 8349 said...

bermakna negara kita memiliki kawasan tanah yang mahal...

sUe UnniE;) said...

tu ke istana nyer..? rupa macam xmahal..hehe

PinQib said...

hee.. fes time jengok.. RM 900 juta tu pon hasil titik peloh rakyat

ieyza afieyna said...

mhal sebb cntik dan unik kn.. ;)

Aishah Jahirah(cik aisha) said...

time dlm pembinaan ada lalu situ gak dan tertanya2, ni masjid ke apa.haha tak tahu pun tu istana.patutlah cantik smcm je..;p

dhiera said...

masuk je jalan duta dah nampak istana ni~

cik sakura said...

pergh..

nuwairani ismail said...

hahah! saya tak penah nak amek tau pon pasal mende2 mcm ni...mahalnya kalau 900juta. agaknya dinding tu saduran emas kot..

Juliet_iRa~" said...

hee..

jom g cameron kalo nak mkn strawberry..kekekkeke

bella luna said...

dah lama tak ikuti perkembangan negara, sampai buat istana negara baru pun tak tahu,aiyaa teruk nya saya,. bdw, nape mahal sgt?and berbaloikah dgn binaan yang dibuat?ermm

Copyright 2011/2012.All Right Reserved By Run Away