Detik waktu terus berjalan Berhias gelap dan terang Suka dan duka Tangis dan tawa Tergores bagai lukisan...Seribu mimpi berjuta sepi Hadir bagai teman sejati Di antara lelahnya jiwa Dalam resah dan air mata Ku persembahkan kepadaMu Yang terindah dalam hidupku...Meski ku rapuh dalam langkah Kadang tak setia kepadaMu Namun cinta dalam jiwa Hanyalah padaMu...Maafkanlah bila hati Tak sempurna mencintaiMu Dalam dada ku harap hanya Dirimu yang bertakhta...Detik waktu terus berlalu Semua berakhir padaMu...♥

My FRIENDS

Monday, November 14, 2011

"KALAU U TAK ISAP ROKOK..MANA SKYLINE U.."

[SEPASANG KASIH DI KEDAI MAKAN]
GF: U tau tak..rokok ni boleh buat U cepat mati..
BF: mana ada..jadoh..ajal..maut sume kat tangan Tuhan..
GF: hmmm..berapa banyak U abis kan duit untuk rokok..
BF: satu kotak rokok RM10 jew...
GF: satu hari satu kotak..7 hari RM10..sebulan RM2'100..setahun RM25'200...U mula isap rokok bila..
BF: Pandai math lew U ni...I isap dari tingkatan 2..kenapa??..

GF: Skrg U punyer umur 24..24-14=10..and then..RM25'200..X 10=RM252'000..!!..giler banyak..U bazirkan     duit dalam 10 tahun..
BF: So??..I ada mintak duit kat U kew nak beli rokok..??..Tak ada kan..
GF: memanglah tak ada..tapi kalau U tak merokok end U simpan sekarang..U dah boleh beli..skyline ke...evo  ke..sume boleh..
BF: U lak isap rokok tak...
GF: Tak...kenapa lak..
BF: kalau U tak isap rokok macam I..mane skyline U..
GF: !@#$%^&....
....................
wahahahhahahahaaa...........giler kelakar..Sy copy dari FB...;d
Sy sebenar nyer Owg merokok Sy tak kisah pun..Myb kita yang tak merokok ni senang cakap...membazir kan duit..tak ada apa pun isap rokok ni..buang duit jew..kita boleh lah cakap macam tu..pasal kita tak penah isap rokok..Masa Sy study dulu..kawan2 lelaki Sy...rela beli rokok..dari nak beli nasi...hekhek...
Tapi yang jadi masalah Sy..Sy tak boleh ar bau asap rokok..rasa nak muntah dan pening pun ada..
KESAN UNTUK OWG LAIN YANG SEDUT ASAP ROKOK DARI KOWG:
@ sakit kepala..
@ sakit kerongkong dan sakit mata..
@ pening-pening..
@ batuk-batuk..
So...kalau kowg nak merokok pun jangan lew kat tempat umum ok..atau kowg telan jew asap rokok tu..jangan hembuskan..hahahahha...kan ok macam tu...;d...

33 comments:

KhaiRin said...

hahahahahaha..
sy secara peribadi mmg x suka perokok sbb dia x syg diri dia. kalu dia x syg diri dia, cm ne dia nk syg kite kn?

wahida said...

aku tak suka laki merokok...

Aleeyaah Darn said...

yup. susah kat org yg x merokok.
huhu.
n purata yg dpt penyakit is bukan perokok tegar.
tapi org yg tegar disamping perokok.
demm~

Kancil 8349 said...

betul tu...bikin sakit kepala je...dulu pernah merokok tapi berhenti dengan sendirinya

kancil dah tag blog kamu...kalau sudi jomlah menjawab soalan - soalan kancil

http://kancil8349.blogspot.com/2011/11/kancil-kena-tag-oleh-blogger-kartunis.html

Rai said...

no comment..dah jodoh dapat suami merokok..huhuhu.

mamaNoriz said...

hampeh punye jantan...hahhaha

takde skyline tpi kesihatan top to the sky!

☆*♥L@dy @yU♥*☆ said...

ai pow sama x suka lelaki merokok nasib baik darl ai jenis x smoke

Daddylicious said...

merokok untuk nampak kool woo..hehe

dan batuk2 tahap dewa!

Zakia said...

kat cafe selalu dak lelaki isap rokok lepas mkn..perghh nyirap giler kot bau asap..ilang selera..baik2 lapor giler jadi kenyang giler..grrr

kakyong said...

kakyong sgt kesah dgn perokok.... suami pun kalo nak merokok, kena dok luor rumah...

aiNa yaZiD said...

ye..secara peribadi tak suka perokok. tapi yg tak suka tu laaa yang selalu lekat dgn i.. huhuhuhu..

Juliet_iRa~" said...

tu la ayat lelaki bl nasihat kan..hehe..

pnh tbc dialog ni sblm ni..hehe..

lawak pon ada..;p

LiLy @ MumMyQiStInA said...

Tak suka bau rokok..
nasiblah dapat hubby yang tak merokok.. ;)

Yati said...

Kak Yati sama dengan Kakyong. Suami nak merokok, kena kat luar rumah.
Tak larat nak nasihat dah, dah tua, bukannya tak reti. :)

Cik Cura said...

sedut asap rokok? petua mati cepat neh.. hehehe=P

Pondok Usang said...

senang celita kita ni manusia tak pnah cukup... apa yg kita dapat mesti tak mencukupi dgn kehendak kita.. tak kirala berapa ratus ribu pun pendapatan harian.. =)

TiTi said...

hehe betul tu, kalau rokok diharamkan mmg ramai masuk penjara :D

Fara E's said...

aku pun tak suka mamat smoking

cinnamon.com said...

tak suka sgt...

Oh Oeya said...

Saya TAK NAK rokok :)

yusuflaili said...

salam;
sebenarnya masyarakat dan kerajaanlah yg mengalakkan org ramai merokok..iklan larangan berhenti rokok tu sekadar penyukup syarat je..

MamaEma said...

terpaksa terima sebab suami akak pun merokok..

Semut Senyum said...

rokok pembunuh...
rokok tu makanan jin sebenarnya..
sbb asap! jin suka asap...

Sarah Mohd Saleh said...

hahhaha...sengalll...klu da mrokok tuh susa sket nk bentiii.

mama aini said...

salam RA..maaf ya..baru mama dpt dropkan komen..hu2x..apa tak masalahnya..ha2x..menyampah betul..lawak sgt entry ni..hb mama pun tak hisap rokok..mama tak tahan hidu asap rokok tu..maklumlah mama ada penyakit..hu2x..

Aishah Jahirah(cik aisha) said...

pandai je menjawabkan.... nak smoking gak pnya pasal....

Alya said...

hahahaha,..hampeh btoii..x ske lelaki merokok..hihi

BLADE EDGE said...

hahaha... nasib baik x isap rokok :-D

Hanih Borhan said...

senang cakap, merokok tu memang bahayakan kesihatan. depa hat hisap rokok tu, memanglah macam2 alasan...
haha...

Tapak Kaki said...

aku dah malas nak nasihat kengkawan yang merokok.. dorang buat dek je.. ada kawan aku baru start merokok..padahal yang lain pakat-pakat nak berenti..aisshh..

ctk said...

lau pkwe ct merokok...dia akn lari jauh2...tp tetap xsukeeeeeeeeee...buruk! huhuhuhu

ctk said...

lau pkwe ct merokok...dia akn lari jauh2...tp tetap xsukeeeeeeeeee...buruk! huhuhuhu

ctk said...

lau pkwe ct merokok..dia akan lari jauh2...tp tetap xskeeeeeeeeeeeeeeeeee..buruk! huhu

Copyright 2011/2012.All Right Reserved By Run Away